Obsah
Nabídka pro občany naší obce. Dementia působí v celém Středočeském kraji již třetím rokem a v kraji máme mnoho projektů na podporu pečujících. Naší hlavní činností je pomoc a poradenství pečujícím (zejména těm, kteří pečují o své blízké s demencí) a seniorům. V Kutné Hoře pořádáme pravidelné svépomocné skupiny pro pečující a přednášky týkající se péče o blízké. Dále nabízíme poradenství v různých formách. Po domluvě se Středočeským krajem jsme službu nedávno registrovali jako sociální službu odborného sociálního poradenství. Zřizujeme prostory pro ambulantní poradenství a nabídku terénního poradenství. Máme k dispozici multidisciplinární tým, jehož součástí je kromě sociálních pracovníků také neurolog, psycholog, právník, výživový specialista, zdravotní sestra a duchovní. Všechny naše služby jsou ZDARMA.
S vedením města Čáslav spolupracujeme. Rozhodli jsme se ovšem oslovit obce s rozšířenou působností, a nabídnout poradenství pro občany, kteří pečují o své blízké. Starostové menších obcí často znají své občany a vědí, kam přímo pomoc přímo směřovat. Naší doménou jsou poruchy paměti a demence, ale poradenství můžeme poskytnout i všem seniorům a pečujícím, kteří řeší běžné praktické věci s péči spojené. Pomoc bychom rádi nabídli všude, kde je třeba. Bohužel se často dostaneme k lidem, kde nastal stav vyčerpání či syndrom vyhoření.
O co bychom Vás chtěli požádat, je pomoc s informovaností občanů Vaší obce, tedy:
- pokud máte obecní zpravodaj - otisknout letáček nebo vložit (můžeme dodat)
- pokud zpravodaj nemáte, zda bychom mohli s vaším dovolením distribuovat občanům letáček ve Vaší obci nějakým jiným způsobem do schránek;
- zda bychom Vám mohli plakátek poslat, s tím, že byste jej vyvěsili na obecním úřadě nebo vývěsní tabuli, v obchodě, v mobilním rozhlase nebo na fb obce;
- pokud víte o někom z Vaší obce, kdo pečuje, předejte mu kontakt, prosím.
Těším se na budoucí spolupráci a na poskytnutou podporu Vašim občanům.
Děkuji za Váš čas,
s přáním hezkých dnů,
Petra Kabrielová | Koordinátor
Email: caslav@dementia.cz
Mobil: +420 605 484 824
Pokud by Vás naše aktivity více zajímaly, je možné se podívat na naše webové stránky www.dementia.cz, www.kavarnavcera.cz či na facebook Dementia.
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Nahlížení do matričních knih a sbírek listin
3. Pojmenování (název) životní situace
Nahlížení do matričních knih a sbírek listin
4. Základní informace k životní situaci
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
- fyzické osobě, které se zápis týká, nebo členům její rodiny, jejím sourozencům a zplnomocněným zástupcům těchto osob,
- pro úřední potřebu státních orgánů nebo výkon přenesené působnosti orgánů územních samosprávných celků,
- statutárním orgánům církví nebo duchovním jimi zmocněným, jde-li o matriční knihy vedené těmito církvemi do 31. prosince 1949,
- fyzické osobě, která prokáže, že je to nezbytné pro uplatnění jejích práv před orgány státu nebo před orgány územních samosprávných celků.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti u příslušného úřadu.
8. Na které instituci životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Na příslušném úřadu je třeba předložit:
- žádost o povolení nahlédnout do matriční knihy nebo sbírky listin,
- průkaz totožnosti,
- doklady, kterými žadatel prokáže, že se zápis týká jeho nebo členů jeho rodiny, příp. jeho sourozenců,
- doklad, kterým fyzická osoba prokáže, že je to nezbytné pro uplatnění jejích práv před orgány státu nebo před orgány územních samosprávných celků,
- plnou moc, vyřizuje-li žádost zplnomocněný zástupce.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Matriční úřad je povinen rozhodnout o žádosti o povolení nahlédnout do matriční knihy nebo sbírky listin do 30 dnů; ve zvlášť složitých případech nejdéle do 60 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.