Obsah
Nabídka pro občany naší obce. Dementia působí v celém Středočeském kraji již třetím rokem a v kraji máme mnoho projektů na podporu pečujících. Naší hlavní činností je pomoc a poradenství pečujícím (zejména těm, kteří pečují o své blízké s demencí) a seniorům. V Kutné Hoře pořádáme pravidelné svépomocné skupiny pro pečující a přednášky týkající se péče o blízké. Dále nabízíme poradenství v různých formách. Po domluvě se Středočeským krajem jsme službu nedávno registrovali jako sociální službu odborného sociálního poradenství. Zřizujeme prostory pro ambulantní poradenství a nabídku terénního poradenství. Máme k dispozici multidisciplinární tým, jehož součástí je kromě sociálních pracovníků také neurolog, psycholog, právník, výživový specialista, zdravotní sestra a duchovní. Všechny naše služby jsou ZDARMA.
S vedením města Čáslav spolupracujeme. Rozhodli jsme se ovšem oslovit obce s rozšířenou působností, a nabídnout poradenství pro občany, kteří pečují o své blízké. Starostové menších obcí často znají své občany a vědí, kam přímo pomoc přímo směřovat. Naší doménou jsou poruchy paměti a demence, ale poradenství můžeme poskytnout i všem seniorům a pečujícím, kteří řeší běžné praktické věci s péči spojené. Pomoc bychom rádi nabídli všude, kde je třeba. Bohužel se často dostaneme k lidem, kde nastal stav vyčerpání či syndrom vyhoření.
O co bychom Vás chtěli požádat, je pomoc s informovaností občanů Vaší obce, tedy:
- pokud máte obecní zpravodaj - otisknout letáček nebo vložit (můžeme dodat)
- pokud zpravodaj nemáte, zda bychom mohli s vaším dovolením distribuovat občanům letáček ve Vaší obci nějakým jiným způsobem do schránek;
- zda bychom Vám mohli plakátek poslat, s tím, že byste jej vyvěsili na obecním úřadě nebo vývěsní tabuli, v obchodě, v mobilním rozhlase nebo na fb obce;
- pokud víte o někom z Vaší obce, kdo pečuje, předejte mu kontakt, prosím.
Těším se na budoucí spolupráci a na poskytnutou podporu Vašim občanům.
Děkuji za Váš čas,
s přáním hezkých dnů,
Petra Kabrielová | Koordinátor
Email: caslav@dementia.cz
Mobil: +420 605 484 824
Pokud by Vás naše aktivity více zajímaly, je možné se podívat na naše webové stránky www.dementia.cz, www.kavarnavcera.cz či na facebook Dementia.
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Náhrada škody způsobené zvěří
3. Pojmenování (název) životní situace
Náhrada škody způsobené zvěří
4. Základní informace k životní situaci
Škoda způsobená zvěří (jejíž početní stavy mohou být lovem snižovány) na:
- zemědělských pozemcích, polních plodinách a zemědělských porostech,
- na lesních pozemcích a na lesních porostech.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Fyzická nebo právnická osoba, která utrpěla škodu na pozemcích, plodinách a porostech uvedených v bodě 4.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
- u škody na zemědělských pozemcích, polních plodinách a zemědělských porostech do 20 dnů ode dne, kdy škoda vznikla,
- u škod na lesních pozemcích a na lesních porostech vzniklých v období od 1. července předcházejícího roku do 30. června běžného roku do 20 dnů od uplynutí uvedeného období.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
- Uplatněním nároku na náhradu škody u uživatele honitby. Doporučuje se písemně s potvrzením přijetí, např. poštou doporučeně do vlastních rukou.
- Podáním žaloby.
8. Na které instituci životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- doklad o tom, že škoda byla způsobena zvěří, jakou zvěří,
- vyčíslení škody,
- kdy ke škodě došlo (nejlépe znalecký posudek),
- kdo je poškozený (tj. doklad o vlastnictví pozemku nebo plodiny či porostu),
- doklady o totožnosti poškozeného (občanský průkaz...).
- doklad o tom, že škoda byla způsobena zvěří, jakou zvěří,
- vyčíslení škody,
- kdy ke škodě došlo (nejlépe znalecký posudek),
- kdo je poškozený (tj. doklad o vlastnictví pozemku nebo plodiny či porostu),
- doklady o totožnosti poškozeného,
- identifikační údaje žalovaného,
- kdy a u koho byl uplatněn nárok na náhradu škody,
- že nedošlo k dohodě,
- případně další doklady, o které advokát požádá pro účely sepsání žaloby nebo které si vyžádá soud.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatky nejsou stanoveny. Soudní poplatky jsou stanoveny zákonem o soudních poplatcích.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Viz body 6 a 8 tohoto návodu.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Dalším účastníkem postupu je žalovaný, tj. uživatel honitby.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Nelze uvést, další podmínky stanoví soud nebo si je vyžádá advokát.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.