Obsah
Nabídka pro občany naší obce. Dementia působí v celém Středočeském kraji již třetím rokem a v kraji máme mnoho projektů na podporu pečujících. Naší hlavní činností je pomoc a poradenství pečujícím (zejména těm, kteří pečují o své blízké s demencí) a seniorům. V Kutné Hoře pořádáme pravidelné svépomocné skupiny pro pečující a přednášky týkající se péče o blízké. Dále nabízíme poradenství v různých formách. Po domluvě se Středočeským krajem jsme službu nedávno registrovali jako sociální službu odborného sociálního poradenství. Zřizujeme prostory pro ambulantní poradenství a nabídku terénního poradenství. Máme k dispozici multidisciplinární tým, jehož součástí je kromě sociálních pracovníků také neurolog, psycholog, právník, výživový specialista, zdravotní sestra a duchovní. Všechny naše služby jsou ZDARMA.
S vedením města Čáslav spolupracujeme. Rozhodli jsme se ovšem oslovit obce s rozšířenou působností, a nabídnout poradenství pro občany, kteří pečují o své blízké. Starostové menších obcí často znají své občany a vědí, kam přímo pomoc přímo směřovat. Naší doménou jsou poruchy paměti a demence, ale poradenství můžeme poskytnout i všem seniorům a pečujícím, kteří řeší běžné praktické věci s péči spojené. Pomoc bychom rádi nabídli všude, kde je třeba. Bohužel se často dostaneme k lidem, kde nastal stav vyčerpání či syndrom vyhoření.
O co bychom Vás chtěli požádat, je pomoc s informovaností občanů Vaší obce, tedy:
- pokud máte obecní zpravodaj - otisknout letáček nebo vložit (můžeme dodat)
- pokud zpravodaj nemáte, zda bychom mohli s vaším dovolením distribuovat občanům letáček ve Vaší obci nějakým jiným způsobem do schránek;
- zda bychom Vám mohli plakátek poslat, s tím, že byste jej vyvěsili na obecním úřadě nebo vývěsní tabuli, v obchodě, v mobilním rozhlase nebo na fb obce;
- pokud víte o někom z Vaší obce, kdo pečuje, předejte mu kontakt, prosím.
Těším se na budoucí spolupráci a na poskytnutou podporu Vašim občanům.
Děkuji za Váš čas,
s přáním hezkých dnů,
Petra Kabrielová | Koordinátor
Email: caslav@dementia.cz
Mobil: +420 605 484 824
Pokud by Vás naše aktivity více zajímaly, je možné se podívat na naše webové stránky www.dementia.cz, www.kavarnavcera.cz či na facebook Dementia.
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Placení daní na účet finančního úřadu
3. Pojmenování (název) životní situace
Placení daní na účet finančního úřadu
4. Základní informace k životní situaci
- prostřednictvím poskytovatele platebních služeb (banky) nebo držitele poštovní licence (pošty),
- v pokladnách na finančních úřadech,
- šekem, jehož proplacení je zajištěno poskytovatelem platebních služeb,
- daňovému exekutorovi, jde-li o platbu při daňové exekuci,
- oprávněné úřední osobě, jde-li o platbu pořádkové pokuty.
- Předčíslí bankovního účtu (v rozsahu dvou až pěti číslic) - jednoznačně určuje druh daně, k jejímuž vybírání je účet zřízen; pro konkrétní druh daně je předčíslí vždy shodné pro všechny finanční úřady.
- Číslo bankovního spojení finančního úřadu (tzv. matrika) - určuje vlastní finanční úřad; všechny bankovní účty jednoho úřadu mají stejnou matrikovou část.
- Kód banky - účty správce daně jsou vždy vedeny v České národní bance, uvádějte kód 0710.
- Variabilní symbol - slouží k označení fyzické nebo právnické osoby, za kterou je daň placena. Máte-li přiděleno daňové identifikační číslo (DIČ), uvádějte jako variabilní symbol kmenovou část DIČ, tj. čísla za pomlčkou nebo za písmeny CZ. Nemáte-li přiděleno DIČ a jste fyzická osoba, uvádějte jako variabilní symbol své rodné číslo, a to bez jakýchkoliv mezer, pomlček nebo lomítek, tj. uveďte 9 nebo 10 číslic v řadě za sebou. Jste-li právnická osoba, uveďte své IČ. Pro specifický případ plnění platební povinnosti vůči finančnímu úřadu v rámci daňové exekuce oproti výše uvedeným pravidlům uvádějte variabilní symbol exekučního příkazu. Při placení zajištění daně dle § 109a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, je nutné do položky variabilní symbol vyplnit kmenovou část DIČ poskytovatele zdanitelného plnění. Podrobnější informace naleznete na internetových stránkách Finanční správy České republiky - v článku "Jak správně zaplatit daň finančnímu úřadu v roce 2016" (III. část).
- Konstantní symbol - při bezhotovostním bankovním převodu použijte univerzální konstantní symbol 1148; při platbách daní prostřednictvím poštovní poukázky A uveďte univerzální konstantní symbol 1149. Při platbách vybraných druhů daní prostřednictvím podacího dokladu "Poštovní poukázka A - doklad V/DS" je konstantní symbol 0001 již na poukázce předtištěn.
- Datum splatnosti - je nutné uvádět k příkazu zadanému vaší bance. Při zadávání data splatnosti je nutné brát v úvahu, že za den platby daně je považován den, kdy je částka připsána na účet banky příslušného správce daně, tzn. finančního úřadu (§ 166 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů). Při hotovostní platbě prostřednictvím poštovní poukázky se datum splatnosti neudává, důležité je však si uvědomit, že i při této platbě je dnem platby až den, kdy je částka připsána na účet finančního úřadu (dnem platby není den zaplacení poštovní poukázkou na pobočce České pošty, s.p.).
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
- poplatník jako daňový subjekt,
- plátce daně jako daňový subjekt,
- právní nástupce fyzické či právnické osoby,
- zákonný zástupce osoby, která není způsobilá k samostatnému jednání před správcem daně,
- ručitelé, pokud jim zákon povinnost ručení ukládá a pokud jsou k plnění této platební povinnosti správcem daně vyzváni.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
- u platby, která byla prováděna poskytovatelem platebních služeb (bankou) nebo provozovatelem poštovních služeb (poštou) - den, kdy byla připsána na účet správce daně,
- u platby prováděné v hotovosti u správce daně - den, kdy úřední osoba (pokladna na finančním úřadě) platbu převzala.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
- odesláním peněz z pošty prostřednictvím poštovní poukázky,
- zadáním příkazu k úhradě prostřednictvím své banky,
- zaplacením v hotovosti v daňové pokladně na finančním úřadu,
- soustředěným inkasem plateb obyvatelstva (SIPO), jde-li pouze o platbu daně z nemovitých věcí,
- šekem, jehož proplacení je zajištěno poskytovatelem platebních služeb,
- daňovému exekutorovi, jde-li o platbu při daňové exekuci,
- oprávněné úřední osobě, jde-li o platbu pořádkové pokuty,
- kolkovými známkami (pouze správní poplatky),
- přeplatkem na jiné dani.
8. Na které instituci životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Žádné dokumenty nejsou stanoveny.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu: podatelna@fs.mfcr.cz.
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.