Obsah
Nabídka pro občany naší obce. Dementia působí v celém Středočeském kraji již třetím rokem a v kraji máme mnoho projektů na podporu pečujících. Naší hlavní činností je pomoc a poradenství pečujícím (zejména těm, kteří pečují o své blízké s demencí) a seniorům. V Kutné Hoře pořádáme pravidelné svépomocné skupiny pro pečující a přednášky týkající se péče o blízké. Dále nabízíme poradenství v různých formách. Po domluvě se Středočeským krajem jsme službu nedávno registrovali jako sociální službu odborného sociálního poradenství. Zřizujeme prostory pro ambulantní poradenství a nabídku terénního poradenství. Máme k dispozici multidisciplinární tým, jehož součástí je kromě sociálních pracovníků také neurolog, psycholog, právník, výživový specialista, zdravotní sestra a duchovní. Všechny naše služby jsou ZDARMA.
S vedením města Čáslav spolupracujeme. Rozhodli jsme se ovšem oslovit obce s rozšířenou působností, a nabídnout poradenství pro občany, kteří pečují o své blízké. Starostové menších obcí často znají své občany a vědí, kam přímo pomoc přímo směřovat. Naší doménou jsou poruchy paměti a demence, ale poradenství můžeme poskytnout i všem seniorům a pečujícím, kteří řeší běžné praktické věci s péči spojené. Pomoc bychom rádi nabídli všude, kde je třeba. Bohužel se často dostaneme k lidem, kde nastal stav vyčerpání či syndrom vyhoření.
O co bychom Vás chtěli požádat, je pomoc s informovaností občanů Vaší obce, tedy:
- pokud máte obecní zpravodaj - otisknout letáček nebo vložit (můžeme dodat)
- pokud zpravodaj nemáte, zda bychom mohli s vaším dovolením distribuovat občanům letáček ve Vaší obci nějakým jiným způsobem do schránek;
- zda bychom Vám mohli plakátek poslat, s tím, že byste jej vyvěsili na obecním úřadě nebo vývěsní tabuli, v obchodě, v mobilním rozhlase nebo na fb obce;
- pokud víte o někom z Vaší obce, kdo pečuje, předejte mu kontakt, prosím.
Těším se na budoucí spolupráci a na poskytnutou podporu Vašim občanům.
Děkuji za Váš čas,
s přáním hezkých dnů,
Petra Kabrielová | Koordinátor
Email: caslav@dementia.cz
Mobil: +420 605 484 824
Pokud by Vás naše aktivity více zajímaly, je možné se podívat na naše webové stránky www.dementia.cz, www.kavarnavcera.cz či na facebook Dementia.
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Poskytování příspěvků na zachování a obnovu kulturních památek z rozpočtu Ministerstva kultury
3. Pojmenování (název) životní situace
Poskytování příspěvků na zachování a obnovu kulturních památek z rozpočtu Ministerstva kultury
4. Základní informace k životní situaci
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Vlastník, resp. všichni spoluvlastníci kulturní památky jsou účastníky řízení.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
- je prohlášena za národní kulturní památku,
- je zapsána na Seznamu světového dědictví anebo tvoří součást souboru, který je zapsán na Seznamu světového dědictví,
- je v havarijním technickém stavu, pokud tento stav nebyl zaviněn vlastníkem kulturní památky,
- je zpřístupněna nebo vystavena veřejnosti pro kulturně vzdělávací nebo náboženské účely,
- tvoří významnou dominantu obce nebo města, popř. části krajinného celku,
- je ojedinělou kulturní památkou svého druhu na území České republiky, nebo
- je zařazena do některého z programů Ministerstva kultury na úseku státní památkové péče.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Vyplněním žádosti na příslušném formuláři Ministerstva kultury.
8. Na které instituci životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Doklady, které je třeba doložit k žádosti o poskytnutí příspěvku, stanovují pravidla jednotlivých dotačních programů, resp. jsou uvedeny na formulářích k jednotlivým programům.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře jsou k dispozici na internetových stránkách Ministerstva kultury - v dostatečném předstihu před termínem odevzdání žádostí v jednotlivých programech.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou cestou.
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.