Obsah
Nabídka pro občany naší obce. Dementia působí v celém Středočeském kraji již třetím rokem a v kraji máme mnoho projektů na podporu pečujících. Naší hlavní činností je pomoc a poradenství pečujícím (zejména těm, kteří pečují o své blízké s demencí) a seniorům. V Kutné Hoře pořádáme pravidelné svépomocné skupiny pro pečující a přednášky týkající se péče o blízké. Dále nabízíme poradenství v různých formách. Po domluvě se Středočeským krajem jsme službu nedávno registrovali jako sociální službu odborného sociálního poradenství. Zřizujeme prostory pro ambulantní poradenství a nabídku terénního poradenství. Máme k dispozici multidisciplinární tým, jehož součástí je kromě sociálních pracovníků také neurolog, psycholog, právník, výživový specialista, zdravotní sestra a duchovní. Všechny naše služby jsou ZDARMA.
S vedením města Čáslav spolupracujeme. Rozhodli jsme se ovšem oslovit obce s rozšířenou působností, a nabídnout poradenství pro občany, kteří pečují o své blízké. Starostové menších obcí často znají své občany a vědí, kam přímo pomoc přímo směřovat. Naší doménou jsou poruchy paměti a demence, ale poradenství můžeme poskytnout i všem seniorům a pečujícím, kteří řeší běžné praktické věci s péči spojené. Pomoc bychom rádi nabídli všude, kde je třeba. Bohužel se často dostaneme k lidem, kde nastal stav vyčerpání či syndrom vyhoření.
O co bychom Vás chtěli požádat, je pomoc s informovaností občanů Vaší obce, tedy:
- pokud máte obecní zpravodaj - otisknout letáček nebo vložit (můžeme dodat)
- pokud zpravodaj nemáte, zda bychom mohli s vaším dovolením distribuovat občanům letáček ve Vaší obci nějakým jiným způsobem do schránek;
- zda bychom Vám mohli plakátek poslat, s tím, že byste jej vyvěsili na obecním úřadě nebo vývěsní tabuli, v obchodě, v mobilním rozhlase nebo na fb obce;
- pokud víte o někom z Vaší obce, kdo pečuje, předejte mu kontakt, prosím.
Těším se na budoucí spolupráci a na poskytnutou podporu Vašim občanům.
Děkuji za Váš čas,
s přáním hezkých dnů,
Petra Kabrielová | Koordinátor
Email: caslav@dementia.cz
Mobil: +420 605 484 824
Pokud by Vás naše aktivity více zajímaly, je možné se podívat na naše webové stránky www.dementia.cz, www.kavarnavcera.cz či na facebook Dementia.
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Příspěvek na mobilitu
3. Pojmenování (název) životní situace
Příspěvek na mobilitu
4. Základní informace k životní situaci
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
- Žadatel o příspěvek na mobilitu (osoba se zdravotním postižením, které je příspěvek na mobilitu určen).
- Zákonný zástupce žadatele, jde-li o nezletilého do 18 let.
- Zmocněnec, kterému žadatel udělí plnou moc k zastupování v řízení o žádosti.
- Soudem ustanovený opatrovník osoby, které je příspěvek na mobilitu určen.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
- která má nárok na průkaz osoby se zdravotním postižením označený symbolem "ZTP" nebo "ZTP/P", přiznaný podle předpisů účinných od 1. ledna 2014,
- opakovaně se v kalendářním měsíci za úhradu dopravuje nebo je dopravována (splnění této podmínky žadatel prokazuje čestným prohlášením, které je součástí žádosti o příspěvek na mobilitu) a
- nejsou jí poskytovány pobytové sociální služby podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, v domově pro osoby se zdravotním postižením, v domově pro seniory, v domově se zvláštním režimem nebo ve zdravotnickém zařízení ústavní péče*.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti o příspěvek na mobilitu.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Obraťte se na Úřad práce České republiky - krajskou pobočku, resp. kontaktní pracoviště, nejlépe dle místa vašeho trvalého pobytu.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- vyplněný formulář žádosti o příspěvek na mobilitu,
- občanský průkaz.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Potřebné formuláře jsou k dispozici na kontaktních pracovištích Úřadu práce České republiky nebo na internetových stránkách Integrovaného portálu Ministerstva práce a sociálních věcí.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty jsou řešeny v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Mohou být dotčeni rodinní příslušníci žadatele v případě, že jej zastupují ve správním řízení, příp. zákonní zástupci, pokud je žadatel nezletilý, či opatrovníci, v případě žadatelů omezených ve svéprávnosti.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
- Prokázat skutečnosti rozhodné pro nárok na příspěvek na mobilitu a jeho výplatu.
- Písemně ohlásit krajské pobočce Úřadu práce České republiky v průběhu řízení o příspěvku na mobilitu změny ve skutečnostech, které byly uvedeny v žádosti, a změny rozhodné pro průběh řízení, a to ve lhůtě do 8 dnů ode dne, kdy taková změna nastala.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Datová schránka nebo e-mail na příslušné kontaktní pracoviště Úřadu práce České republiky, avšak pouze tehdy, pokud má žadatel zaručený elektronický podpis.
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.