Obsah
Nabídka pro občany naší obce. Dementia působí v celém Středočeském kraji již třetím rokem a v kraji máme mnoho projektů na podporu pečujících. Naší hlavní činností je pomoc a poradenství pečujícím (zejména těm, kteří pečují o své blízké s demencí) a seniorům. V Kutné Hoře pořádáme pravidelné svépomocné skupiny pro pečující a přednášky týkající se péče o blízké. Dále nabízíme poradenství v různých formách. Po domluvě se Středočeským krajem jsme službu nedávno registrovali jako sociální službu odborného sociálního poradenství. Zřizujeme prostory pro ambulantní poradenství a nabídku terénního poradenství. Máme k dispozici multidisciplinární tým, jehož součástí je kromě sociálních pracovníků také neurolog, psycholog, právník, výživový specialista, zdravotní sestra a duchovní. Všechny naše služby jsou ZDARMA.
S vedením města Čáslav spolupracujeme. Rozhodli jsme se ovšem oslovit obce s rozšířenou působností, a nabídnout poradenství pro občany, kteří pečují o své blízké. Starostové menších obcí často znají své občany a vědí, kam přímo pomoc přímo směřovat. Naší doménou jsou poruchy paměti a demence, ale poradenství můžeme poskytnout i všem seniorům a pečujícím, kteří řeší běžné praktické věci s péči spojené. Pomoc bychom rádi nabídli všude, kde je třeba. Bohužel se často dostaneme k lidem, kde nastal stav vyčerpání či syndrom vyhoření.
O co bychom Vás chtěli požádat, je pomoc s informovaností občanů Vaší obce, tedy:
- pokud máte obecní zpravodaj - otisknout letáček nebo vložit (můžeme dodat)
- pokud zpravodaj nemáte, zda bychom mohli s vaším dovolením distribuovat občanům letáček ve Vaší obci nějakým jiným způsobem do schránek;
- zda bychom Vám mohli plakátek poslat, s tím, že byste jej vyvěsili na obecním úřadě nebo vývěsní tabuli, v obchodě, v mobilním rozhlase nebo na fb obce;
- pokud víte o někom z Vaší obce, kdo pečuje, předejte mu kontakt, prosím.
Těším se na budoucí spolupráci a na poskytnutou podporu Vašim občanům.
Děkuji za Váš čas,
s přáním hezkých dnů,
Petra Kabrielová | Koordinátor
Email: caslav@dementia.cz
Mobil: +420 605 484 824
Pokud by Vás naše aktivity více zajímaly, je možné se podívat na naše webové stránky www.dementia.cz, www.kavarnavcera.cz či na facebook Dementia.
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Údržba stálých úkrytů civilní ochrany - doporučený postup pro vlastníky úkrytů
3. Pojmenování (název) životní situace
Údržba stálých úkrytů civilní ochrany - doporučený postup pro vlastníky úkrytů
4. Základní informace k životní situaci
Stálé úkryty civilní ochrany slouží k ukrytí obyvatelstva při mimořádných událostech. Tvoří je trvalé ochranné prostory v podzemní části staveb nebo stavby samostatně stojící, které se budují investičním způsobem.
Stálé úkryty se dělí na:
- stálé tlakově odolné úkryty,
- stálé tlakově neodolné úkryty a
- ochranné systémy podzemních dopravních staveb.
Stálé tlakově neodolné úkryty se využívají k ochraně obyvatelstva proti účinkům světelného a tepelného záření, pronikavé radiaci, kontaminaci radioaktivním prachem a částečně proti tlakovým účinkům zbraní hromadného ničení v případě stavu ohrožení státu a válečného stavu.
Ochranné systémy podzemních dopravních staveb poskytují stejnou ochranu jako stálé tlakově odolné úkryty v případě stavu ohrožení státu a válečného stavu a při mimořádných událostech v době míru.
Vlastník stálého úkrytu civilní ochrany (stavby) je podle § 154 odst. 1 písm. a) stavebního zákona povinen udržovat stavbu po celou dobu její existence tak, aby nedocházelo ke znehodnocení stavby a co nejvíce se prodloužila její uživatelnost.
Podle § 23 odst. 2 písm. d) a § 25 odst. 2 písm. f) zákona o integrovaném záchranném systému je vlastník stálého úkrytu civilní ochrany povinen dbát při užívání této stavby, aby nedošlo ke změně charakteru této stavby ve vztahu k jejímu účelu, a umožnit její využití pro potřeby civilní ochrany a přístup orgánům hasičského záchranného sboru nebo jimi zmocněným osobám do těchto objektů za účelem používání a kontroly údržby a oprav.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Právnická osoba, podnikající fyzická osoba a fyzická osoba, která je vlastníkem stálého úkrytu civilní ochrany.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Splnění všech požadovaných náležitostí stanovených ČSN 73 9050 "Údržba stálých úkrytů civilní ochrany".
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Údržbu úkrytu provádějte v souladu s ČSN 73 9050 průběžně a ve stanovených lhůtách.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Můžete se obrátit na odborné pracovníky hasičských záchranných sborů , kteří vám poskytnou podrobné informace.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Žádné dokumenty nejsou stanoveny.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu hasičského záchranného sboru .
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.