Obsah
Nabídka pro občany naší obce. Dementia působí v celém Středočeském kraji již třetím rokem a v kraji máme mnoho projektů na podporu pečujících. Naší hlavní činností je pomoc a poradenství pečujícím (zejména těm, kteří pečují o své blízké s demencí) a seniorům. V Kutné Hoře pořádáme pravidelné svépomocné skupiny pro pečující a přednášky týkající se péče o blízké. Dále nabízíme poradenství v různých formách. Po domluvě se Středočeským krajem jsme službu nedávno registrovali jako sociální službu odborného sociálního poradenství. Zřizujeme prostory pro ambulantní poradenství a nabídku terénního poradenství. Máme k dispozici multidisciplinární tým, jehož součástí je kromě sociálních pracovníků také neurolog, psycholog, právník, výživový specialista, zdravotní sestra a duchovní. Všechny naše služby jsou ZDARMA.
S vedením města Čáslav spolupracujeme. Rozhodli jsme se ovšem oslovit obce s rozšířenou působností, a nabídnout poradenství pro občany, kteří pečují o své blízké. Starostové menších obcí často znají své občany a vědí, kam přímo pomoc přímo směřovat. Naší doménou jsou poruchy paměti a demence, ale poradenství můžeme poskytnout i všem seniorům a pečujícím, kteří řeší běžné praktické věci s péči spojené. Pomoc bychom rádi nabídli všude, kde je třeba. Bohužel se často dostaneme k lidem, kde nastal stav vyčerpání či syndrom vyhoření.
O co bychom Vás chtěli požádat, je pomoc s informovaností občanů Vaší obce, tedy:
- pokud máte obecní zpravodaj - otisknout letáček nebo vložit (můžeme dodat)
- pokud zpravodaj nemáte, zda bychom mohli s vaším dovolením distribuovat občanům letáček ve Vaší obci nějakým jiným způsobem do schránek;
- zda bychom Vám mohli plakátek poslat, s tím, že byste jej vyvěsili na obecním úřadě nebo vývěsní tabuli, v obchodě, v mobilním rozhlase nebo na fb obce;
- pokud víte o někom z Vaší obce, kdo pečuje, předejte mu kontakt, prosím.
Těším se na budoucí spolupráci a na poskytnutou podporu Vašim občanům.
Děkuji za Váš čas,
s přáním hezkých dnů,
Petra Kabrielová | Koordinátor
Email: caslav@dementia.cz
Mobil: +420 605 484 824
Pokud by Vás naše aktivity více zajímaly, je možné se podívat na naše webové stránky www.dementia.cz, www.kavarnavcera.cz či na facebook Dementia.
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Uzavření registrovaného partnerství
3. Pojmenování (název) životní situace
Uzavření registrovaného partnerství
4. Základní informace k životní situaci
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
- nedosáhla věku 18 let,
- má omezenou svéprávnost v této oblasti, nebo
- již dříve uzavřela manželství nebo která již dříve vstoupila do partnerství anebo do obdobného svazku osob stejného pohlaví v zahraničí, a její manželství nebo partnerství anebo obdobný svazek trvá.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Kontaktujte registrující matriční úřad.
8. Na které instituci životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- rodný list,
- doklad o státním občanství,
- výpis údajů z informačního systému evidence obyvatel o místě trvalého pobytu,
- výpis z evidence obyvatel o osobním stavu,
- pravomocné rozhodnutí soudu o zrušení předchozího partnerství, nebo úmrtní list zemřelého partnera, popř. pravomocný rozsudek o rozvodu předchozího manželství, nebo úmrtní list zemřelého manžela.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
"Dotazník k registrovanému partnerství", který je k dispozici na registrujících matričních úřadech.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
- Vstup do partnerství mezi osobami, nemají-li trvalý pobyt na území České republiky - 3 000 Kč
- Vstup do partnerství mezi osobami, z nichž pouze jedna z nich má trvalý pobyt na území České republiky - 2 000 Kč
- Vydání vysvědčení o právní způsobilosti ke vstupu do partnerství v cizině nebo s cizincem - 500 Kč
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty nejsou stanoveny.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Protokol, který se o prohlášení sepisuje, podepisují osoby vstupující do partnerství, matrikář, tlumočník, je-li jeho přítomnost nutná.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Tuto situaci nelze řešit elektronicky.
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.