Obsah
Nabídka pro občany naší obce. Dementia působí v celém Středočeském kraji již třetím rokem a v kraji máme mnoho projektů na podporu pečujících. Naší hlavní činností je pomoc a poradenství pečujícím (zejména těm, kteří pečují o své blízké s demencí) a seniorům. V Kutné Hoře pořádáme pravidelné svépomocné skupiny pro pečující a přednášky týkající se péče o blízké. Dále nabízíme poradenství v různých formách. Po domluvě se Středočeským krajem jsme službu nedávno registrovali jako sociální službu odborného sociálního poradenství. Zřizujeme prostory pro ambulantní poradenství a nabídku terénního poradenství. Máme k dispozici multidisciplinární tým, jehož součástí je kromě sociálních pracovníků také neurolog, psycholog, právník, výživový specialista, zdravotní sestra a duchovní. Všechny naše služby jsou ZDARMA.
S vedením města Čáslav spolupracujeme. Rozhodli jsme se ovšem oslovit obce s rozšířenou působností, a nabídnout poradenství pro občany, kteří pečují o své blízké. Starostové menších obcí často znají své občany a vědí, kam přímo pomoc přímo směřovat. Naší doménou jsou poruchy paměti a demence, ale poradenství můžeme poskytnout i všem seniorům a pečujícím, kteří řeší běžné praktické věci s péči spojené. Pomoc bychom rádi nabídli všude, kde je třeba. Bohužel se často dostaneme k lidem, kde nastal stav vyčerpání či syndrom vyhoření.
O co bychom Vás chtěli požádat, je pomoc s informovaností občanů Vaší obce, tedy:
- pokud máte obecní zpravodaj - otisknout letáček nebo vložit (můžeme dodat)
- pokud zpravodaj nemáte, zda bychom mohli s vaším dovolením distribuovat občanům letáček ve Vaší obci nějakým jiným způsobem do schránek;
- zda bychom Vám mohli plakátek poslat, s tím, že byste jej vyvěsili na obecním úřadě nebo vývěsní tabuli, v obchodě, v mobilním rozhlase nebo na fb obce;
- pokud víte o někom z Vaší obce, kdo pečuje, předejte mu kontakt, prosím.
Těším se na budoucí spolupráci a na poskytnutou podporu Vašim občanům.
Děkuji za Váš čas,
s přáním hezkých dnů,
Petra Kabrielová | Koordinátor
Email: caslav@dementia.cz
Mobil: +420 605 484 824
Pokud by Vás naše aktivity více zajímaly, je možné se podívat na naše webové stránky www.dementia.cz, www.kavarnavcera.cz či na facebook Dementia.
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Vydání průkazu příjemce pro fyzické osoby nebo právnické osoby
3. Pojmenování (název) životní situace
Vydání průkazu příjemce pro fyzické osoby nebo právnické osoby
4. Základní informace k životní situaci
Jedná se o vydání elektronického průkazu příjemce k Zákaznické kartě České pošty, příp. Partnerské zákaznické kartě (dále jen "elektronický průkaz příjemce k ZK"), nebo papírového průkazu příjemce pro fyzické osoby nebo právnické osoby.
Elektronický průkaz příjemce k ZK nebo papírový průkaz příjemce jsou doklady opravňující k přijímání všech druhů zásilek; výjimkou jsou zásilky určené do vlastních rukou výhradně jen adresáta, došlé na adresu zmocnitele - fyzické osoby.
Elektronický průkaz příjemce k ZK i papírový průkaz příjemce platí pouze ve spojení s osobním dokladem (tj. občanský průkaz, řidičský průkaz vydaný v České republice, cestovní doklad, průkazní doklad cizince); v případě dodávání zásilek v místě určeném v poštovní adrese platí elektronický průkaz příjemce k ZK ve spojení s osobním dokladem a s rozšířeným průkazem příjemce.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
V této věci je oprávněn/a jednat:
-
adresát (zmocnitel),
-
držitel dlouhodobé plné moci k přijímání zásilek po stanovenou dobu,
-
držitel generální plné moci, která zmocněnce opravňuje, aby jednal jménem zmocnitele, tedy i přijímal jemu adresované zásilky,
-
zákonný zástupce,
-
oprávněná osoba.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
V případě elektronického průkazu příjemce k ZK
Vyplnění tiskopisu "Žádost o zřízení / správu průkazu příjemce k Zákaznické kartě" (žádost je společná pro fyzické a právnické osoby).
V případě, že zmocněnec není v době podání žádosti o elektronický průkaz příjemce k ZK držitelem Zákaznické karty České pošty / Partnerské zákaznické karty, musí být vyplněn také tiskopis "Žádost o vystavení Zákaznické karty pro fyzické osoby".
V případě papírového průkazu příjemce
Vyplnění tiskopisů "Žádost o vydání průkazu příjemce - fyzické osoby" nebo "Prohlášení o osobách oprávněných k převzetí nebo k odmítnutí převzetí zásilek a poukázaných peněžních částek a k dalším úkonům, které je adresát oprávněn činit, a to v souladu s Poštovními nebo příslušnými Obchodními podmínkami České pošty, s.p." (právnické osoby) včetně "Poučení pro uživatele Průkazu příjemce - fyzické osoby" nebo "Poučení pro uživatele Průkazu příjemce - právnické osoby".
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Tiskopisy můžete podat na kterékoliv pobočce České pošty, s.p.
V případě elektronického průkazu příjemce k ZK (za podmínky, že zmocnitel i zmocněnec jsou již v době podání žádosti o elektronický průkaz příjemce k ZK držiteli Zákaznické karty České pošty / Partnerské zákaznické karty) lze žádost podat online prostřednictvím portálu PoštaOnline.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Tuto situaci nelze řešit na žádném jiném úřadu, pouze na pobočkách České pošty, s.p.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Na poště předložte:
-
osobní doklad (občanský průkaz, řidičský průkaz vydaný v České republice, cestovní doklad nebo průkazní doklad cizince),
-
předkládá-li žádost jiná fyzická osoba, musí být podpis zmocnitele ověřen ověřovací doložkou notáře, obecního úřadu nebo zastupitelského úřadu České republiky v zahraničí apod.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
-
"Žádost o zřízení / správu průkazu příjemce k Zákaznické kartě" (elektronický průkaz příjemce k ZK)
-
"Žádost o vydání průkazu příjemce - fyzické osoby" (papírový průkaz příjemce)
-
"Prohlášení o osobách oprávněných k převzetí nebo k odmítnutí převzetí zásilek a poukázaných peněžních částek a k dalším úkonům, které je adresát oprávněn činit, a to v souladu s Poštovními nebo příslušnými Obchodními podmínkami České pošty, s.p." (papírový průkaz příjemce)
-
"Poučení pro uživatele Průkazu příjemce" (papírový průkaz příjemce)
Tiskopisy jsou k dispozici na každé poště nebo na internetových stránkách České pošty, s.p.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Pošta vybírá následující cenu:
Elektronický průkaz příjemce k ZK*
-
89 Kč (s DPH) za zřízení elektronického průkazu příjemce k ZK pro jednu osobu
-
20 Kč (s DPH) za vystavení rozšířeného průkazu příjemce (rozšíření průkazu příjemce k ZK o možnost přebírat zásilky na adrese zmocnitele)
Cena je uvedena v "Poštovních podmínkách České pošty, s.p. - Ceník".
* Platnost průkazu max. 2 roky
Papírový průkaz příjemce*
-
200 Kč (s DPH) za vystavení průkazu příjemce pro jednu osobu
-
400 Kč (s DPH) za vystavení průkazu příjemce s uvedením 2-3 osob
-
600 Kč (s DPH) za vystavení průkazu příjemce s uvedením 4-6 osob
Cena je uvedena v "Poštovních podmínkách České pošty, s.p. - Ceník".
* Platnost průkazu max. 1 rok
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Elektronický průkaz příjemce k ZK (pokud je již zmocněnec v době podání žádosti o elektronický průkaz příjemce k ZK držitelem Zákaznické karty České pošty / Partnerské zákaznické karty) i papírový průkaz příjemce se vydává na počkání; rozšířený průkaz příjemce je zasílán na poštovní adresu zmocněnce do 10 pracovních dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Ztrátu, zcizení nebo požadavek na ukončení platnosti elektronického průkazu příjemce k ZK i papírového průkazu příjemce je možné oznámit na kterékoli poště; v případě elektronického průkazu příjemce k ZK (za podmínky, že zmocnitel je držitelem Zákaznické karty České pošty / Partnerské zákaznické karty) lze žádost o zkrácení doby platnosti / ukončení platnosti podat online prostřednictvím portálu PoštaOnline.
Za projednání ukončení nebo zkrácení doby platnosti elektronického průkazu příjemce k ZK a za projednání a evidenci zneplatněného papírového průkazu příjemce vybere pošta cenu podle platného Ceníku; projednání žádosti v případě elektronického průkazu příjemce k ZK podané online prostřednictvím portálu PoštaOnline je zdarma.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu Call centra České pošty, s.p.: info@cpost.cz.
28. Popis byl naposledy aktualizován
30.04.2018
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.