Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

KALENDÁŘ AKCÍ

Po Út St Čt So Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

Nabídka pro občany naší obce. Dementia působí v celém Středočeském kraji již třetím rokem a v kraji máme mnoho projektů na podporu pečujících. Naší hlavní činností je pomoc a poradenství pečujícím (zejména těm, kteří pečují o své blízké s demencí) a seniorům. V Kutné Hoře pořádáme pravidelné svépomocné skupiny pro pečující a přednášky týkající se péče o blízké. Dále nabízíme poradenství v různých formách. Po domluvě se Středočeským krajem jsme službu nedávno registrovali jako sociální službu odborného sociálního poradenství. Zřizujeme prostory pro ambulantní poradenství a nabídku terénního poradenství. Máme k dispozici multidisciplinární tým, jehož součástí je kromě sociálních pracovníků také neurolog, psycholog, právník, výživový specialista, zdravotní sestra a duchovní. Všechny naše služby jsou ZDARMA.

S vedením města Čáslav spolupracujeme. Rozhodli jsme se ovšem oslovit obce s rozšířenou působností, a nabídnout poradenství pro občany, kteří pečují o své blízké. Starostové menších obcí často znají své občany a vědí, kam přímo pomoc přímo směřovat. Naší doménou jsou poruchy paměti a demence, ale poradenství můžeme poskytnout i všem seniorům a pečujícím, kteří řeší běžné praktické věci s péči spojené. Pomoc bychom rádi nabídli všude, kde je třeba. Bohužel se často dostaneme k lidem, kde nastal stav vyčerpání či syndrom vyhoření.

 

O co bychom Vás chtěli požádat, je pomoc s informovaností občanů Vaší obce, tedy:

-        pokud máte obecní zpravodaj - otisknout letáček nebo vložit (můžeme dodat)

-        pokud zpravodaj nemáte, zda bychom mohli s vaším dovolením distribuovat občanům letáček ve Vaší obci nějakým jiným způsobem do schránek;

-        zda bychom Vám mohli plakátek poslat, s tím, že byste jej vyvěsili na obecním úřadě nebo vývěsní tabuli, v obchodě, v mobilním rozhlase nebo na  fb obce;

-        pokud víte o někom z Vaší obce, kdo pečuje, předejte mu kontakt, prosím.
 

Těším se na budoucí spolupráci a na poskytnutou podporu Vašim občanům.

Děkuji za Váš čas,

s přáním hezkých dnů,

Petra Kabrielová  | Koordinátor

Email: caslav@dementia.cz    

Mobil: +420 605 484 824
 

 
 

Pokud by Vás naše aktivity více zajímaly, je možné se podívat na naše webové stránky www.dementia.czwww.kavarnavcera.cz či na facebook Dementia.

podrobnější informace

 

« Zpět na Strom životních situací

Žádost o rodinné dávky při zaměstnání či bydlišti ve státě Evropské unie

3. Pojmenování (název) životní situace

Žádost o rodinné dávky při zaměstnání či bydlišti ve státě Evropské unie

4. Základní informace k životní situaci

Vstupem do Evropské unie začala v České republice platit nařízení Evropské unie, která jsou základními právními předpisy Evropské unie a jsou přímo aplikovatelná v každém členském státě.
V oblasti dávkových systémů sociální ochrany se jedná o nařízení č. 883/2004 (dále též "nařízení") a některé další právní předpisy, na jejichž základě může státní příslušník členského státu Evropské unie požádat o tzv. rodinné dávky.
Rodinné dávky jsou definovány jako všechny věcné i peněžité dávky určené k vyrovnání rodinných výdajů, s výjimkou zvláštních dávek při narození dítěte a při osvojení dítěte.
Pro ověřování plnění podmínek nároku na přiznání dávek dle nařízení se kromě tiskopisů, které požadují národní právní řády, používají tzv. SEDy (strukturované elektronické dokumenty), popř. E-formuláře.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Tento návod je určen pro občany České republiky, kteří jsou výdělečně činní v některém členském státě Evropské unie (popř. mají v jiném členském státě bydliště) a žádají v tomto státě o rodinné dávky.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Žadatel o tzv. rodinné dávky podá žádost o tyto dávky na zahraničním úřadu ve státě, kde pracuje, popř. kde má bydliště.
Podmínky nároku upravují právní předpisy příslušného státu.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Formu a způsob podání žádosti (osobně, písemně, na předepsaném tiskopisu, elektronicky apod.) stanoví právní předpisy konkrétního členského státu Evropské unie; tyto informace vám podá buď váš zaměstnavatel nebo příslušný úřad.

8. Na které instituci životní situaci řešit

V zahraničí: Úřady obdobné českým, které jsou příslušné k výplatě rodinných dávek dle místa bydliště nebo místa výkonu zaměstnání žadatele v členském státě Evropské unie.
V České republice: Úřad práce České republiky - krajská pobočka, resp. kontaktní pracoviště dle místa trvalého pobytu / bydliště žadatele v České republice.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

 

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na úřadu v zahraničí předložte doklady vyžadované konkrétním příslušným úřadem.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formuláře jsou k dispozici na příslušných úřadech v zahraničí.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Řídí se předpisy příslušného státu.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Řídí se předpisy příslušného státu.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu se řídí předpisy příslušného státu.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Pokud pobíráte v České republice některou z dávek státní sociální podpory (rodičovský příspěvek, přídavek na dítě apod.), oznamte do 8 dnů příslušnému úřadu v České republice změnu rozhodných skutečností, tj. začátek výkonu zaměstnání v zahraničí, popř. přesun místa bydliště do jiné členské země.
Poskytněte potřebnou součinnost (na výzvu příslušného českého úřadu) při odstraňování nedostatků žádosti o ověření skutečností.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Formu a způsob podání žádosti upravují právní předpisy příslušného státu.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Proti rozhodnutí ve věci řízení o dávkách v jiném členském státě je třeba postupovat v souladu s tamější právní úpravou.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Příjemce dávky, který nesplnil některou jemu uloženou povinnost nebo přijal dávku nebo její část, ačkoliv musel z okolností předpokládat, že byla vyplacena neprávem nebo ve vyšší částce, než náležela, nebo jinak způsobil, že dávka byla vyplacena neprávem nebo v nesprávné výši, je povinen částky neprávem přijaté vrátit.
V zahraničí: Sankce se řídí právními předpisy příslušného státu.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

28. Popis byl naposledy aktualizován

01.01.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.