Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

KALENDÁŘ AKCÍ

Po Út St Čt So Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

Nabídka pro občany naší obce. Dementia působí v celém Středočeském kraji již třetím rokem a v kraji máme mnoho projektů na podporu pečujících. Naší hlavní činností je pomoc a poradenství pečujícím (zejména těm, kteří pečují o své blízké s demencí) a seniorům. V Kutné Hoře pořádáme pravidelné svépomocné skupiny pro pečující a přednášky týkající se péče o blízké. Dále nabízíme poradenství v různých formách. Po domluvě se Středočeským krajem jsme službu nedávno registrovali jako sociální službu odborného sociálního poradenství. Zřizujeme prostory pro ambulantní poradenství a nabídku terénního poradenství. Máme k dispozici multidisciplinární tým, jehož součástí je kromě sociálních pracovníků také neurolog, psycholog, právník, výživový specialista, zdravotní sestra a duchovní. Všechny naše služby jsou ZDARMA.

S vedením města Čáslav spolupracujeme. Rozhodli jsme se ovšem oslovit obce s rozšířenou působností, a nabídnout poradenství pro občany, kteří pečují o své blízké. Starostové menších obcí často znají své občany a vědí, kam přímo pomoc přímo směřovat. Naší doménou jsou poruchy paměti a demence, ale poradenství můžeme poskytnout i všem seniorům a pečujícím, kteří řeší běžné praktické věci s péči spojené. Pomoc bychom rádi nabídli všude, kde je třeba. Bohužel se často dostaneme k lidem, kde nastal stav vyčerpání či syndrom vyhoření.

 

O co bychom Vás chtěli požádat, je pomoc s informovaností občanů Vaší obce, tedy:

-        pokud máte obecní zpravodaj - otisknout letáček nebo vložit (můžeme dodat)

-        pokud zpravodaj nemáte, zda bychom mohli s vaším dovolením distribuovat občanům letáček ve Vaší obci nějakým jiným způsobem do schránek;

-        zda bychom Vám mohli plakátek poslat, s tím, že byste jej vyvěsili na obecním úřadě nebo vývěsní tabuli, v obchodě, v mobilním rozhlase nebo na  fb obce;

-        pokud víte o někom z Vaší obce, kdo pečuje, předejte mu kontakt, prosím.
 

Těším se na budoucí spolupráci a na poskytnutou podporu Vašim občanům.

Děkuji za Váš čas,

s přáním hezkých dnů,

Petra Kabrielová  | Koordinátor

Email: caslav@dementia.cz    

Mobil: +420 605 484 824
 

 
 

Pokud by Vás naše aktivity více zajímaly, je možné se podívat na naše webové stránky www.dementia.czwww.kavarnavcera.cz či na facebook Dementia.

podrobnější informace

 

« Zpět na Strom životních situací

Dopravní nehoda v zahraničí

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Dopravní nehoda v zahraničí

4. Základní informace k životní situaci

Problémy občanů České republiky při dopravních nehodách v zahraničí.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci jedná účastník dopravní nehody (řidič, spolucestující) nebo zmocněná osoba (příbuzný, advokát).

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Kontaktujte policii, v případě nutnosti zdravotní pomoc, pojišťovnu či její asistenční službu; situaci je také možno konzultovat se zastupitelským úřadem České republiky, který má působnost pro daný stát.
V případě cestování s cestovní kanceláří je vhodné řešit situaci v součinnosti s ní.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Telefonickým či jiným spojením s místy uvedenými v bodě 08.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Kontaktujte:

  • orgány policie příslušného státu,
  • pojišťovnu, se kterou bylo sjednáno pojištění, resp. její asistenční službu,
  • případně cestovní kancelář, se kterou cestujete,

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Záležitost je nutné řešit s místy uvedenými v bodě 08.
Zastupitelské úřady České republiky a Ministerstvo zahraničních věcí České republiky mají nepřetržitou diplomatickou službu, která je určena pro naléhavé a vážné případy.
Nouzové linky jsou zveřejněny na internetových stránkách Ministerstva zahraničních věcí České republiky (naleznete je u daného státu, v části "kontaktní český úřad").

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Řidič u sebe musí mít:

  • platný cestovní doklad či jiný doklad totožnosti,
  • řidičský průkaz,
  • osvědčení o technické způsobilosti vozidla,
  • doklad o uzavření pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem motorového vozidla (zelená karta).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Vyplnění příslušných formulářů závisí na konkrétních podmínkách, právním řádu a zvyklostech cizího státu.
Formuláře ohledně sjednání zdravotního pojištění, jakož i formuláře prokazující pojištěnecký vztah, jsou k dispozici u pojišťovacích institucí.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Případné poplatky stanoví právní řád státu, ve kterém k dopravní nehodě došlo.
Zastupitelský úřad České republiky za svou součinnost nevybírá žádný poplatek.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty jsou v dané věci stanoveny právním řádem cizího státu, resp. rozhodnutím úřadu, který je příslušný k řešení záležitostí spojených s dopravní nehodou.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Ostatní účastníci dopravní nehody.
Další případní účastníci závisí na konkrétních okolnostech dopravní nehody a právním řádu konkrétního cizího státu; mohou to být např. svědci, tlumočník a další.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Případné další činnosti závisí na povaze konkrétního případu a ustanovení právních předpisů cizího státu.
V zásadě je však třeba podání vysvětlení, relevantních informací týkajících se dopravní nehody apod.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu místa uvedeného v bodě 08.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Příslušné obecně závazné právní předpisy státu, ve kterém k dopravní nehodě došlo.

18. Jaké jsou související předpisy

Zastupitelský úřad České republiky postupuje v souladu s ustanoveními Vídeňské úmluvy o konzulárních stycích (ze dne 24. dubna 1963), která je publikována vyhláškou č. 32/1969 Sb., o Vídeňské úmluvě o konzulárních stycích, případně dle dvoustranné konzulární úmluvy, uzavřené s některými státy.
Musí též zohlednit právní řád a zvyklosti cizího státu, ve kterém k dopravní nehodě došlo.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky proti postupu cizích orgánů stanoví obecně závazný předpis cizího státu.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce stanoví obecně závazný předpis cizího státu.

21. Nejčastější dotazy

Jakým způsobem mám postupovat po automobilové nehodě, když neovládám jazyk státu, ve kterém k dopravní nehodě došlo?
Pokuste se zajistit tlumočníka či osobu, která příslušný jazyk ovládá; nebo řešte situaci s asistenční službou pojišťovny, se kterou bylo sjednáno pojištění, či s cestovní kanceláří, se kterou cestujete.
Případně je možné obrátit se na konzulární oddělení příslušného zastupitelského úřadu České republiky v zahraničí; za tuto službu zastupitelský úřad České republiky nevybírá žádný poplatek.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Odbor konzulárních činností Ministerstva zahraničních věcí České republiky

26. Kontaktní osoba

 

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

10.02.2015

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.08.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

Pokud v zemi, v níž se občan České republiky nachází, není zřízen zastupitelský úřad České republiky, může se občan České republiky obrátit na zastupitelský úřad některého z členských států Evropské unie, který v zemi sídlí.