Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

KALENDÁŘ AKCÍ

Po Út St Čt So Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

Nabídka pro občany naší obce. Dementia působí v celém Středočeském kraji již třetím rokem a v kraji máme mnoho projektů na podporu pečujících. Naší hlavní činností je pomoc a poradenství pečujícím (zejména těm, kteří pečují o své blízké s demencí) a seniorům. V Kutné Hoře pořádáme pravidelné svépomocné skupiny pro pečující a přednášky týkající se péče o blízké. Dále nabízíme poradenství v různých formách. Po domluvě se Středočeským krajem jsme službu nedávno registrovali jako sociální službu odborného sociálního poradenství. Zřizujeme prostory pro ambulantní poradenství a nabídku terénního poradenství. Máme k dispozici multidisciplinární tým, jehož součástí je kromě sociálních pracovníků také neurolog, psycholog, právník, výživový specialista, zdravotní sestra a duchovní. Všechny naše služby jsou ZDARMA.

S vedením města Čáslav spolupracujeme. Rozhodli jsme se ovšem oslovit obce s rozšířenou působností, a nabídnout poradenství pro občany, kteří pečují o své blízké. Starostové menších obcí často znají své občany a vědí, kam přímo pomoc přímo směřovat. Naší doménou jsou poruchy paměti a demence, ale poradenství můžeme poskytnout i všem seniorům a pečujícím, kteří řeší běžné praktické věci s péči spojené. Pomoc bychom rádi nabídli všude, kde je třeba. Bohužel se často dostaneme k lidem, kde nastal stav vyčerpání či syndrom vyhoření.

 

O co bychom Vás chtěli požádat, je pomoc s informovaností občanů Vaší obce, tedy:

-        pokud máte obecní zpravodaj - otisknout letáček nebo vložit (můžeme dodat)

-        pokud zpravodaj nemáte, zda bychom mohli s vaším dovolením distribuovat občanům letáček ve Vaší obci nějakým jiným způsobem do schránek;

-        zda bychom Vám mohli plakátek poslat, s tím, že byste jej vyvěsili na obecním úřadě nebo vývěsní tabuli, v obchodě, v mobilním rozhlase nebo na  fb obce;

-        pokud víte o někom z Vaší obce, kdo pečuje, předejte mu kontakt, prosím.
 

Těším se na budoucí spolupráci a na poskytnutou podporu Vašim občanům.

Děkuji za Váš čas,

s přáním hezkých dnů,

Petra Kabrielová  | Koordinátor

Email: caslav@dementia.cz    

Mobil: +420 605 484 824
 

 
 

Pokud by Vás naše aktivity více zajímaly, je možné se podívat na naše webové stránky www.dementia.czwww.kavarnavcera.cz či na facebook Dementia.

podrobnější informace

 

« Zpět na Strom životních situací

Evidence dob pojištění - individuální konta pojištěnců

3. Pojmenování (název) životní situace

Evidence dob pojištění - individuální konta pojištěnců

4. Základní informace k životní situaci

K 31.12.2005 zanikla povinnost zaměstnavatelů požádat pro své zaměstnance nejpozději dva roky před dovršením nároku na starobní důchod o výpis dob pojištění z evidence České správy sociálního zabezpečení v rámci tzv. předstihového řízení.
Od 1.1.2006 mohou občané sami požádat Českou správu sociálního zabezpečení o zaslání tzv. informativního osobního listu důchodového pojištění. Ten obsahuje přehled dob důchodového pojištění, příp. náhradních dob pojištění, uložených v evidenci České správy sociálního zabezpečení, od roku 1986 také přehled vyměřovacích základů a vyloučených dob, včetně celkového součtu evidované doby a součtu náhradních dob. Informativní osobní list důchodového pojištění dále obsahuje přehled a celkový počet neevidovaných dob, které chybí mezi prvním nárokovým dokladem a posledním nárokovým dokladem evidovaným v České správě sociálního zabezpečení, příp. bezprostředně předcházejícím kalendářním rokem před rokem aktuálního vyhotovení informativního osobního listu důchodového pojištění.
Občan má právo na zaslání informativního osobního listu důchodového pojištění jednou za kalendářní rok. Česká správa sociálního zabezpečení zašle informativní osobní list důchodového pojištění občanovi do 90 dnů ode dne doručení jeho žádosti.
Od 1.1.2009 je možné zažádat o informativní osobní list důchodového pojištění i na základě doložení některých nově prokázaných dob pojištění, dob zaměstnání před 1.1.1996 anebo doby studia před 1.1.1996 a nově doložených vyměřovacích základů nebo vyloučených dob v období po roce 1985.
Orgán sociálního zabezpečení zhodnotí dostatečnou provázanost těchto dob a do 90 dnů vyhotoví nový informativní osobní list důchodového pojištění nebo podá informaci, z jakých důvodů nelze nový informativní osobní list důchodového pojištění vyhotovit.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci je oprávněn jednat občan.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Podání žádosti o zaslání informativního osobního listu důchodového pojištění.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Řešení této životní situace zahájíte odesláním žádosti České správě sociálního zabezpečení.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Žádost můžete podat:

  • písemně na adresu: Česká správa sociálního zabezpečení, Křížová 25, 225 08 Praha 5,
  • v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem na e-mailovou adresu: posta@cssz.cz,
  • datovou zprávou zaslanou prostřednictvím informačního systému datových schránek, ID datové schránky České správy sociálního zabezpečení: 49kaiq3,
  • online službou prostřednictvím ePortálu ČSSZ (přihlásit se do portálu je možné přes identifikační údaje datové schránky).

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

 

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Písemnou žádost, která musí obsahovat rodné číslo žadatele, příjmení, jméno, rodné příjmení a adresu nebo ID datové schránky, na kterou bude informativní osobní list důchodového pojištění zaslán.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Pro účely žádosti je možné použít tiskopis: "Žádost o zaslání informativního osobního listu důchodového pojištění".

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Informativní osobní list důchodového pojištění zašle Česká správa sociálního zabezpečení občanovi do 90 dnů ode dne doručení jeho žádosti.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Zákon nestanoví okruh dalších účastníků.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Podání lze učinit:

  • v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem na e-mailovou adresu: posta@cssz.cz,
  • prostřednictvím informačního systému datových schránek, ID datové schránky České správy sociálního zabezpečení: 49kaiq3,
  • online službou prostřednictvím ePortálu ČSSZ (přihlásit se do portálu je možné přes identifikační údaje datové schránky).

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Zákonný předpis neumožňuje napadnout vyhotovený informativní osobní list důchodového pojištění opravným prostředkem.
Proti nezhodnocení doby pojištění lze podat žalobní návrh až v rámci rozhodnutí o nároku a výši důchodu.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Vyžádání informativního osobního listu důchodového pojištění není povinností občana, nejsou tedy stanoveny ani žádné sankce.

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

28. Popis byl naposledy aktualizován

16.03.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.