Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

KALENDÁŘ AKCÍ

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

Nabídka pro občany naší obce. Dementia působí v celém Středočeském kraji již třetím rokem a v kraji máme mnoho projektů na podporu pečujících. Naší hlavní činností je pomoc a poradenství pečujícím (zejména těm, kteří pečují o své blízké s demencí) a seniorům. V Kutné Hoře pořádáme pravidelné svépomocné skupiny pro pečující a přednášky týkající se péče o blízké. Dále nabízíme poradenství v různých formách. Po domluvě se Středočeským krajem jsme službu nedávno registrovali jako sociální službu odborného sociálního poradenství. Zřizujeme prostory pro ambulantní poradenství a nabídku terénního poradenství. Máme k dispozici multidisciplinární tým, jehož součástí je kromě sociálních pracovníků také neurolog, psycholog, právník, výživový specialista, zdravotní sestra a duchovní. Všechny naše služby jsou ZDARMA.

S vedením města Čáslav spolupracujeme. Rozhodli jsme se ovšem oslovit obce s rozšířenou působností, a nabídnout poradenství pro občany, kteří pečují o své blízké. Starostové menších obcí často znají své občany a vědí, kam přímo pomoc přímo směřovat. Naší doménou jsou poruchy paměti a demence, ale poradenství můžeme poskytnout i všem seniorům a pečujícím, kteří řeší běžné praktické věci s péči spojené. Pomoc bychom rádi nabídli všude, kde je třeba. Bohužel se často dostaneme k lidem, kde nastal stav vyčerpání či syndrom vyhoření.

 

O co bychom Vás chtěli požádat, je pomoc s informovaností občanů Vaší obce, tedy:

-        pokud máte obecní zpravodaj - otisknout letáček nebo vložit (můžeme dodat)

-        pokud zpravodaj nemáte, zda bychom mohli s vaším dovolením distribuovat občanům letáček ve Vaší obci nějakým jiným způsobem do schránek;

-        zda bychom Vám mohli plakátek poslat, s tím, že byste jej vyvěsili na obecním úřadě nebo vývěsní tabuli, v obchodě, v mobilním rozhlase nebo na  fb obce;

-        pokud víte o někom z Vaší obce, kdo pečuje, předejte mu kontakt, prosím.
 

Těším se na budoucí spolupráci a na poskytnutou podporu Vašim občanům.

Děkuji za Váš čas,

s přáním hezkých dnů,

Petra Kabrielová  | Koordinátor

Email: caslav@dementia.cz    

Mobil: +420 605 484 824
 

 
 

Pokud by Vás naše aktivity více zajímaly, je možné se podívat na naše webové stránky www.dementia.czwww.kavarnavcera.cz či na facebook Dementia.

podrobnější informace

 

« Zpět na Strom životních situací

Odcizení mobilního telefonu (zablokování nebo odblokování mobilního telefonu Policií České republiky)

3. Pojmenování (název) životní situace

Odcizení mobilního telefonu (zablokování nebo odblokování mobilního telefonu Policií České republiky)

4. Základní informace k životní situaci

Policie České republiky je oprávněna požadovat na provozovateli veřejně dostupné telefonní služby znemožnění nebo obnovení provozu odcizeného koncového telekomunikačního zařízení (dále jen "mobilní telefon") ve veřejné síti GSM všech operátorů působících na území České republiky.

Požadavek musí být doložen souhlasem dotčeného vlastníka mobilního telefonu.

Policie České republiky nemůže zablokovat:

  • ztracený mobilní telefon (blokace se týká jen odcizených mobilních telefonů),

  • mobilní telefon odcizený mimo území České republiky,

  • odcizenou nebo ztracenou SIM kartu (lze ji však zablokovat přímo u operátora),

  • mobilní telefon, jestliže jeho vlastník nezná IMEI ("výrobní číslo") a nedoloží příslušné doklady.

IMEI mobilního telefonu je uvedeno v dokladech při koupi mobilního telefonu a obvykle i na obalu (krabici) mobilního telefonu.

IMEI zjistíte také na zadní straně telefonu v prostoru baterie, nebo pokud do mobilního telefonu zadáte posloupnost znaků *#06# (hvězdička-křížek-nula-šest-křížek).

Policie České republiky má právo mobilní telefon odblokovat / nezablokovat (např. pokud by blokace ztížila vyšetřování).

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Souhlas se zablokováním nebo odblokováním mobilního telefonu je oprávněn uplatnit:

  • vlastník mobilního telefonu starší 15 let, pokud nebyl zbaven způsobilosti k právním úkonům nebo jeho způsobilost k právním úkonům nebyla omezena,

  • zákonný zástupce vlastníka, který byl zbaven způsobilosti k právním úkonům nebo jehož způsobilost k právním úkonům byla omezena,

  • zákonný zástupce vlastníka mladšího 15 let.

Osoba mladší 15 let může provést zablokování / odblokování mobilního telefonu jen se souhlasem zákonného zástupce.

Souhlas může uplatnit i osoba pověřená plnou mocí oprávněné osoby; v tom případě však nese pověřená osoba odpovědnost za správnost poskytnutých údajů.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Vlastník mobilního telefonu musí prokázat, že vlastní mobilní telefon s daným IMEI.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Odcizení mobilního telefonu nahlaste osobně na nejbližším oddělení Policie České republiky. Zde také vyjádřete svůj souhlas s blokací. Telefonické nebo písemné ohlášení odcizení mobilního telefonu není možné.

Souhlas se zrušením blokace mobilního telefonu nahlaste též osobně na nejbližším oddělení Policie České republiky. Telefonické nebo písemné požádání o odblokování mobilního telefonu není možné.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Souhlas s blokací uplatněte na oddělení Policie České republiky, kde jste nahlásili odcizení mobilního telefonu. V případě, že v době nahlášení odcizení nemáte všechny požadované doklady u sebe, můžete souhlas s blokací dodatečně uplatnit na jiném útvaru Policie České republiky.

Souhlas se zrušením blokace mobilního telefonu nahlaste na oddělení Policie České republiky, které zcizení šetří; popř. se můžete obrátit na jiné oddělení Policie České republiky, které zrušení blokace zprostředkuje.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na Policii České republiky předložte:

  • doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas),

  • záruční list, na kterém je uvedeno IMEI,

  • pokud je vlastníkem mobilního telefonu fyzická osoba a pokud žádost místo ní doručila osoba pověřená - plnou moc vlastníka (nemusí být úředně ověřena),

  • pokud je vlastníkem mobilního telefonu právnická osoba - písemnou žádost podepsanou statutárním orgánem a opatřenou razítkem.

Pokud již nemáte záruční list, můžete předložit doklad o nabytí (pokladní blok, fakturu) a obal mobilního telefonu (obojí), kde je uvedeno IMEI.

Pokud souhlas o odblokování uplatňuje osoba, která dříve požadovala blokaci mobilního telefonu, pak pokladní blok, záruční list a obal nemusí předkládat.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Policista spolu s žádající osobou vyplní formulář, který obsahuje:

  • informace o odcizeném mobilním telefonu (IMEI, výrobní značka, typ),

  • informace o vlastníku mobilního telefonu (jméno, příjmení, datum narození, bydliště, kontaktní údaje),

  • pokud je vlastníkem právnická osoba - IČ, název a sídlo firmy,

  • souhlas osoby s blokací nebo odblokováním.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Po vyplnění a odeslání formuláře obdrží operátoři žádost Policie České republiky do 24 hodin.

Provedení zablokování nebo odblokování a rozšíření v rámci sítě operátora bude probíhat podle technických možností sítě a dalších souvisejících okolností.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Osoba, která má v držení zablokovaný mobilní telefon.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Policejní šetření

Po oznámení odcizení mobilního telefonu následuje policejní šetření.

V případě žádosti o odblokování mobilního telefonu může v některých případech policejní šetření též následovat (dvě různé osoby např. tvrdí, že jsou vlastníky mobilního telefonu mající shodné IMEI).

Koupě mobilního telefonu

Při koupi mobilního telefonu si ve vlastním zájmu ověřte, zda IMEI zařízení odpovídá IMEI uvedenému na obalu mobilního telefonu.

IMEI zjistíte, pokud do mobilního telefonu zadáte posloupnost znaků *#06# (hvězdička-křížek-nula-šest-křížek).

Při koupi použitého mobilního telefonu ve vlastním zájmu požadujte také obal (krabici) s uvedeným IMEI a ověřte si, zda telefon není blokován (odpojte telefon od sítě operátora a po připojení se pokuste mobilním telefonem navázat spojení).

Můžete si také nechat zarezervovat mobilní telefon s daným IMEI na několik dnů a poté zkontrolovat, zda není blokován - vlastník mobilního telefonu totiž nemusel provést zablokování ihned po odcizení.

Nalezení zablokovaného mobilního telefonu

V případě, že získáte zpět váš blokovaný mobilní telefon, obraťte se na nejbližší oddělení Policie České republiky a požádejte o jeho odblokování. Policie České republiky neprovádí automatické odblokování mobilních telefonů.

Zablokování SIM karty

Pokud si chcete nechat zablokovat i svou SIM kartu, obraťte se, prosím, na svého provozovatele mobilní sítě (operátora).

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Zda je váš mobilní přístroj evidován jako odcizený a jeho provoz je znemožněn ve všech sítích mobilních operátorů, si můžete ověřit na internetových stránkách Policie České republiky.

Stačí, pokud znáte prvních 14 číslic z IMEI.

28. Popis byl naposledy aktualizován

08.09.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.