Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

KALENDÁŘ AKCÍ

Po Út St Čt So Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

Nabídka pro občany naší obce. Dementia působí v celém Středočeském kraji již třetím rokem a v kraji máme mnoho projektů na podporu pečujících. Naší hlavní činností je pomoc a poradenství pečujícím (zejména těm, kteří pečují o své blízké s demencí) a seniorům. V Kutné Hoře pořádáme pravidelné svépomocné skupiny pro pečující a přednášky týkající se péče o blízké. Dále nabízíme poradenství v různých formách. Po domluvě se Středočeským krajem jsme službu nedávno registrovali jako sociální službu odborného sociálního poradenství. Zřizujeme prostory pro ambulantní poradenství a nabídku terénního poradenství. Máme k dispozici multidisciplinární tým, jehož součástí je kromě sociálních pracovníků také neurolog, psycholog, právník, výživový specialista, zdravotní sestra a duchovní. Všechny naše služby jsou ZDARMA.

S vedením města Čáslav spolupracujeme. Rozhodli jsme se ovšem oslovit obce s rozšířenou působností, a nabídnout poradenství pro občany, kteří pečují o své blízké. Starostové menších obcí často znají své občany a vědí, kam přímo pomoc přímo směřovat. Naší doménou jsou poruchy paměti a demence, ale poradenství můžeme poskytnout i všem seniorům a pečujícím, kteří řeší běžné praktické věci s péči spojené. Pomoc bychom rádi nabídli všude, kde je třeba. Bohužel se často dostaneme k lidem, kde nastal stav vyčerpání či syndrom vyhoření.

 

O co bychom Vás chtěli požádat, je pomoc s informovaností občanů Vaší obce, tedy:

-        pokud máte obecní zpravodaj - otisknout letáček nebo vložit (můžeme dodat)

-        pokud zpravodaj nemáte, zda bychom mohli s vaším dovolením distribuovat občanům letáček ve Vaší obci nějakým jiným způsobem do schránek;

-        zda bychom Vám mohli plakátek poslat, s tím, že byste jej vyvěsili na obecním úřadě nebo vývěsní tabuli, v obchodě, v mobilním rozhlase nebo na  fb obce;

-        pokud víte o někom z Vaší obce, kdo pečuje, předejte mu kontakt, prosím.
 

Těším se na budoucí spolupráci a na poskytnutou podporu Vašim občanům.

Děkuji za Váš čas,

s přáním hezkých dnů,

Petra Kabrielová  | Koordinátor

Email: caslav@dementia.cz    

Mobil: +420 605 484 824
 

 
 

Pokud by Vás naše aktivity více zajímaly, je možné se podívat na naše webové stránky www.dementia.czwww.kavarnavcera.cz či na facebook Dementia.

podrobnější informace

 

« Zpět na Strom životních situací

Podání podnětu ke kontrole orgány inspekce práce

3. Pojmenování (název) životní situace

Podání podnětu ke kontrole orgány inspekce práce

4. Základní informace k životní situaci

Státní úřad inspekce práce a jemu podřízené oblastní inspektoráty práce přijímají podněty k provedení kontroly dodržování povinností vyplývajících z právních předpisů podle zákona č. 251/2005 Sb., o inspekci práce, ve znění pozdějších předpisů (dále též "zákon o inspekci práce").

Orgány inspekce práce nejsou oprávněny řešit individuální spory mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. To přísluší výhradně soudům, které rozhodují o nárocích z pracovněprávního vztahu.

Na základě zákona o inspekci práce jsou orgány inspekce práce povinny zachovávat mlčenlivost o totožnosti toho, kdo podnět podal, stejně jako chránit jeho osobní údaje. Na jeho písemnou žádost mohou inspektora provádějícího kontrolu této mlčenlivosti zbavit.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Podnět ke kontrole je oprávněna podat kterákoliv fyzická nebo právnická osoba, orgán státní správy, nezisková organizace či jiný subjekt nejen z České republiky, ale i ze zahraničí, pokud je předmět kontroly vztahován k podnikatelskému subjektu působícímu v České republice.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Postup pro podání podnětu ke kontrole není výslovně upraven právním předpisem, musí z něho však být zřejmé následující:

  • proti komu směřuje - název subjektu, adresa sídla, místo výkonu práce, příp. identifikační číslo,
  • v jaké věci se subjekt dopouští možného porušování pracovněprávních předpisů - např. nevyplacení mzdy nebo příplatků ke mzdě, překračování limitů přesčasové práce, umožnění výkonu nelegální práce apod.,
  • kterého časového období se týká - měsíc, rok,
  • další využitelné informace.

K podnětu je možné přiložit kopie dokladů prokazujících uvedené skutečnosti, jako je pracovní smlouva, dohoda mimo pracovní poměr, výplatní lístek, doklad o přijetí mzdy, výpověď z pracovního poměru, potvrzení o zaměstnání.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podnět ke kontrole je možné podat následujícími způsoby:

  • prostřednictvím elektronického formuláře "Podání podnětu" (viz bod 11),
  • písemně poštou,
  • elektronickou poštou,
  • telefonicky,
  • osobně na nejbližším pracovišti inspekce práce.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Podnět k provedení kontroly je nejlépe podat u místně příslušného oblastního inspektorátu práce.

Místní příslušnost inspektorátu k výkonu kontroly se řídí místem činnosti kontrolované osoby (místem výkonu práce).

Adresy inspektorátů jsou uvedeny na internetových stránkách Státního úřadu inspekce práce.

Pokud si podatel není jistý, kterému inspektorátu podnět přísluší, může ho zaslat inspektorátu, kde má zaměstnavatel sídlo, nebo přímo na adresu Státního úřadu inspekce práce: opava@suip.cz.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Není nutné prokazovat svou totožnost; je však vhodné předložit doklady související s popisovanými skutečnostmi.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formulář k podání elektronického podnětu je k dispozici na internetových stránkách Státního úřadu inspekce práce (před jeho vyplněním doporučujeme přečíst si přiložené informace).

Podněty zasílané poštou nebo elektronicky nemusí mít předepsanou úpravu.

Při osobním podání podnětu využívá orgán inspekce práce vlastní formulář, který obsahuje potřebné základní údaje.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky v souvislosti s podáním podnětu nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Provádění kontrolní činnosti oblastních inspektorátů práce se řídí jejich plány kontrolní činnosti na určité časové období. Kromě těchto kontrol provádějí i kontroly neplánované.

Je plně v kompetenci příslušného oblastního inspektorátu práce rozhodnout, jakým způsobem a v jaké lhůtě podnět vyřídí. Podatel je vždy o způsobu vyřízení vyrozuměn.

Zákon o inspekci práce nestanoví žádnou závaznou lhůtu, ve které musí inspektorát podnět vyřídit, stejně jako nestanoví povinnost vždy provést kontrolu na základě podnětu.

Šetření podnětů neprobíhá ve správním řízení.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Podle svého obsahu může být podnět postoupen zcela nebo v určité části jinému správnímu orgánu, např. České obchodní inspekci, České školní inspekci, orgánu hygieny práce, úřadu práce apod.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Po podateli podnětu může být požadováno upřesnění důležitých skutečností uvedených v podnětu, proto je vhodné uvést jméno, kontaktní adresu, příp. telefon nebo e-mail.

Podatel má možnost zbavit inspektora mlčenlivosti o své totožnosti - prostřednictvím tiskopisu, který mají oblastní inspektoráty k dispozici.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Podnět lze zaslat prostřednictvím elektronického formuláře nebo elektronickou poštou přímo na adresu místně příslušného inspektorátu nebo Státního úřadu inspekce práce.

28. Popis byl naposledy aktualizován

23.09.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.