Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

KALENDÁŘ AKCÍ

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

Nabídka pro občany naší obce. Dementia působí v celém Středočeském kraji již třetím rokem a v kraji máme mnoho projektů na podporu pečujících. Naší hlavní činností je pomoc a poradenství pečujícím (zejména těm, kteří pečují o své blízké s demencí) a seniorům. V Kutné Hoře pořádáme pravidelné svépomocné skupiny pro pečující a přednášky týkající se péče o blízké. Dále nabízíme poradenství v různých formách. Po domluvě se Středočeským krajem jsme službu nedávno registrovali jako sociální službu odborného sociálního poradenství. Zřizujeme prostory pro ambulantní poradenství a nabídku terénního poradenství. Máme k dispozici multidisciplinární tým, jehož součástí je kromě sociálních pracovníků také neurolog, psycholog, právník, výživový specialista, zdravotní sestra a duchovní. Všechny naše služby jsou ZDARMA.

S vedením města Čáslav spolupracujeme. Rozhodli jsme se ovšem oslovit obce s rozšířenou působností, a nabídnout poradenství pro občany, kteří pečují o své blízké. Starostové menších obcí často znají své občany a vědí, kam přímo pomoc přímo směřovat. Naší doménou jsou poruchy paměti a demence, ale poradenství můžeme poskytnout i všem seniorům a pečujícím, kteří řeší běžné praktické věci s péči spojené. Pomoc bychom rádi nabídli všude, kde je třeba. Bohužel se často dostaneme k lidem, kde nastal stav vyčerpání či syndrom vyhoření.

 

O co bychom Vás chtěli požádat, je pomoc s informovaností občanů Vaší obce, tedy:

-        pokud máte obecní zpravodaj - otisknout letáček nebo vložit (můžeme dodat)

-        pokud zpravodaj nemáte, zda bychom mohli s vaším dovolením distribuovat občanům letáček ve Vaší obci nějakým jiným způsobem do schránek;

-        zda bychom Vám mohli plakátek poslat, s tím, že byste jej vyvěsili na obecním úřadě nebo vývěsní tabuli, v obchodě, v mobilním rozhlase nebo na  fb obce;

-        pokud víte o někom z Vaší obce, kdo pečuje, předejte mu kontakt, prosím.
 

Těším se na budoucí spolupráci a na poskytnutou podporu Vašim občanům.

Děkuji za Váš čas,

s přáním hezkých dnů,

Petra Kabrielová  | Koordinátor

Email: caslav@dementia.cz    

Mobil: +420 605 484 824
 

 
 

Pokud by Vás naše aktivity více zajímaly, je možné se podívat na naše webové stránky www.dementia.czwww.kavarnavcera.cz či na facebook Dementia.

podrobnější informace

 

« Zpět na Strom životních situací

Podání stížnosti k Evropskému soudu pro lidská práva na porušení lidských práv a základních svobod zaručených Evropskou úmluvou o lidských právech a jejími protokoly

3. Pojmenování (název) životní situace

Podání stížnosti k Evropskému soudu pro lidská práva na porušení lidských práv a základních svobod zaručených Evropskou úmluvou o lidských právech a jejími protokoly

4. Základní informace k životní situaci

Evropská úmluva o lidských právech spolu se svými dodatkovými protokoly (dále zpravidla „Úmluva“) zaručuje řadu lidských práv a základních svobod. K dodržování závazků smluvních států, mezi nimiž je s účinností od 18. března 1992 i Česká republika, vyplývajících z Úmluvy byl zřízen Evropský soud pro lidská práva („Soud“) se sídlem ve Štrasburku, na který je možné se obrátit se stížností na porušení Úmluvy ze strany jednotlivých smluvních států. Odpovědi na základní otázky lze nalézt na internetových stránkách Soudu.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Na Soud se může obrátit kterákoli fyzická nebo soukromá právnická osoba odlišná od státu a veřejnoprávních korporací (např. obce nebo kraje), která o sobě tvrdí, že je obětí porušení lidských práv a základních svobod zaručených Úmluvou. Stížnost lze podat v českém jazyce a bez právního zastoupení (jež je nicméně doporučováno).

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Stížnost lze předložit jen písemným podáním adresovaným tajemníkovi Soudu, a to až na výjimky na předepsaném formuláři a s potřebnými přílohami. Kancelář Soudu potvrdí doručení stížnosti a její přijetí k dalšímu posouzení, nebo stěžovatele vyrozumí o tom, že stížnost pro nerespektování formálních požadavků nelze projednat.

Je-li stížnost projednatelná, Soud posoudí splnění podmínek přijatelnosti stížnosti, mezi které patří – nikoli však výlučně – vyčerpání účinných vnitrostátních prostředků nápravy a dodržení šestiměsíční lhůty od posledního vnitrostátního rozhodnutí ve věci (zpravidla takového, jímž byly vnitrostátní prostředky nápravy vyčerpány). Při nesplnění byť i jedné z podmínek přijatelnosti stanovených v článcích 34 a 35 Úmluvy ve vztahu k některé stížnostní námitce bude tato námitka, případně celá stížnost odmítnuta (prohlášena za nepřijatelnou). Podrobnější informace o podmínkách přijatelnosti lze čerpat z Praktické příručky k podmínkám přijatelnosti.

Jestliže nebyla stížnost při prvotním posouzení odmítnuta jako celek, Soud ji oznámí žalovanému státu. Tím nastává další fáze řízení, v níž je již zpravidla nutné mít právní zastoupení a obracet se na Soud v některém z jeho jednacích jazyků (angličtina a francouzština). Řízení je obvykle písemné, nerozhodne-li Soud nařídit jednání.

Soud může stížnost stále odmítnout jako nepřijatelnou. Pokud tak neučiní, rozhodne o odůvodněnosti stížnostních námitek prohlášených za přijatelné a vydá rozsudek, v němž určí, zda (případně v jakém rozsahu) došlo k porušení Úmluvy, a rozhodne případně také o přiznání spravedlivého zadostiučinění k náhradě účelně vynaložených nákladů řízení, majetkové škody a nemajetkové újmy.

Řízení o stížnosti může být také zastaveno (vyškrtnutí stížnosti ze seznamu projednávaných případů), a to za předpokladu smírného urovnání, vyřešení věci, zpětvzetí stížnosti, případně z jiného podstatného důvodu.

Rozsudky Soudu (o porušení Úmluvy či o spravedlivém zadostiučinění) jsou závazné pro stát, vůči němuž stížnost směřovala. Nad výkonem rozsudků dohlíží Výbor ministrů Rady Evropy.

Schéma projednávání stížnosti lze nalézt na internetových stránkách Soudu.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podáním písemné stížnosti.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Evropský soud pro lidská práva

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Je třeba vyplnit příslušný formulář a přiložit k němu požadované přílohy. Veškeré informace jsou obsaženy v Pokynech pro vyplnění formuláře na stížnost dostupných na internetových stránkách Soudu v češtině.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formulář na stížnost je dostupný na internetových stránkách Soudu v češtině i s dalšími pokyny a poučením.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Na Soud je třeba se obrátit v šestiměsíční lhůtě po posledním vnitrostátním rozhodnutí, jímž byly vyčerpány vnitrostátní prostředky nápravy.

Lhůta pro vyřízení stížnosti není stanovena.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Stížnost může směřovat jen proti státu, jehož orgány se měly dopustit namítaného porušení Úmluvy.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Během řízení o stížnosti je v zásadě třeba se řídit pokyny obsaženými v jednotlivých přípisech kanceláře Soudu adresovaných stěžovateli.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu Ministerstva spravedlnosti: kvz@msp.justice.cz. Kancelář vládního zmocněnce, která zastupuje Českou republiku v řízení před Soudem, však není povolána k odpovědím na otázky týkající se posuzování jednotlivých stížností, včetně toho, zda takové stížnosti splňují formální předpoklady k projednání a podmínky přijatelnosti. Stejně tak nemůže odpovídat na otázky, na které může reagovat pouze Soud.

28. Popis byl naposledy aktualizován

21.05.2018

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.