Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

KALENDÁŘ AKCÍ

Po Út St Čt So Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

Nabídka pro občany naší obce. Dementia působí v celém Středočeském kraji již třetím rokem a v kraji máme mnoho projektů na podporu pečujících. Naší hlavní činností je pomoc a poradenství pečujícím (zejména těm, kteří pečují o své blízké s demencí) a seniorům. V Kutné Hoře pořádáme pravidelné svépomocné skupiny pro pečující a přednášky týkající se péče o blízké. Dále nabízíme poradenství v různých formách. Po domluvě se Středočeským krajem jsme službu nedávno registrovali jako sociální službu odborného sociálního poradenství. Zřizujeme prostory pro ambulantní poradenství a nabídku terénního poradenství. Máme k dispozici multidisciplinární tým, jehož součástí je kromě sociálních pracovníků také neurolog, psycholog, právník, výživový specialista, zdravotní sestra a duchovní. Všechny naše služby jsou ZDARMA.

S vedením města Čáslav spolupracujeme. Rozhodli jsme se ovšem oslovit obce s rozšířenou působností, a nabídnout poradenství pro občany, kteří pečují o své blízké. Starostové menších obcí často znají své občany a vědí, kam přímo pomoc přímo směřovat. Naší doménou jsou poruchy paměti a demence, ale poradenství můžeme poskytnout i všem seniorům a pečujícím, kteří řeší běžné praktické věci s péči spojené. Pomoc bychom rádi nabídli všude, kde je třeba. Bohužel se často dostaneme k lidem, kde nastal stav vyčerpání či syndrom vyhoření.

 

O co bychom Vás chtěli požádat, je pomoc s informovaností občanů Vaší obce, tedy:

-        pokud máte obecní zpravodaj - otisknout letáček nebo vložit (můžeme dodat)

-        pokud zpravodaj nemáte, zda bychom mohli s vaším dovolením distribuovat občanům letáček ve Vaší obci nějakým jiným způsobem do schránek;

-        zda bychom Vám mohli plakátek poslat, s tím, že byste jej vyvěsili na obecním úřadě nebo vývěsní tabuli, v obchodě, v mobilním rozhlase nebo na  fb obce;

-        pokud víte o někom z Vaší obce, kdo pečuje, předejte mu kontakt, prosím.
 

Těším se na budoucí spolupráci a na poskytnutou podporu Vašim občanům.

Děkuji za Váš čas,

s přáním hezkých dnů,

Petra Kabrielová  | Koordinátor

Email: caslav@dementia.cz    

Mobil: +420 605 484 824
 

 
 

Pokud by Vás naše aktivity více zajímaly, je možné se podívat na naše webové stránky www.dementia.czwww.kavarnavcera.cz či na facebook Dementia.

podrobnější informace

 

« Zpět na Strom životních situací

Úmrtí občana České republiky v zahraničí

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Úmrtí občana České republiky v zahraničí

4. Základní informace k životní situaci

Úkony spojené s pohřbením osoby (zajištění kremace nebo pohřbení osoby v místě úmrtí, přeprava lidských ostatků do České republiky apod.).

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Záležitosti zemřelé osoby vyřizuje fyzická nebo právnická osoba sjednávající pohřbení (zejména osoba žijící se zemřelým ve společné domácnosti, osoba blízká, v případě služební cesty vysílající organizace).
Zastupitelský úřad České republiky, který má působnost pro daný stát, nebo odbor konzulárních činností Ministerstva zahraničních věcí České republiky informují blízké osoby a poskytnou jim informace a doporučení k dalšímu postupu.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Osoba, která zajišťuje záležitosti zemřelého, by měla v mezích svých možností zjistit, zda zemřelá osoba měla sjednáno pojištění pokrývající případ úmrtí v zahraničí, a následně kontaktovat pojišťovnu, se kterou byla smlouva sjednána, případně její asistenční službu.
Pokud pojištění nebylo sjednáno, je vhodné kontaktovat pohřební službu v České republice, a to nejlépe pohřební službu mající zkušenosti s působením v zahraničí.
V případě cestování s cestovní kanceláří je vhodné řešit situaci v součinnosti s ní.
V ostatních případech je nutné neprodleně kontaktovat zastupitelský úřad České republiky v zahraničí nebo odbor konzulárních činností Ministerstva zahraničních věcí České republiky.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Telefonickým či jiným spojením s místy uvedenými v bodě 08.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Dle konkrétní situace kontaktujte:

  • pojišťovnu, se kterou bylo sjednáno pojištění, resp. její asistenční službu,
  • pohřební službu v České republice,
  • cestovní kancelář, se kterou zemřelá osoba cestovala,

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Situaci je vhodné řešit s místy uvedenými v bodě 08 neprodleně.
Zastupitelské úřady České republiky a Ministerstvo zahraničních věcí České republiky mají nepřetržitou diplomatickou službu, která je určena pro naléhavé a vážné případy.
Nouzové linky jsou zveřejněny na internetových stránkách Ministerstva zahraničních věcí České republiky (naleznete je u daného státu, v části "kontaktní český úřad").

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Je třeba mít informaci o úmrtí osoby, popř. informaci o místu a kontaktu na instituci, kde se lidské pozůstatky či lidské ostatky nacházejí.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formuláře žádostí o zápis do zvláštní matriky jsou k dispozici u všech matričních úřadů nebo u zastupitelských úřadů České republiky v zahraničí.
Dojde-li k úmrtí na území státu, který není vázán příslušnými mezinárodními smlouvami, je pro převoz na území České republiky nebo převoz přes její území nutné, aby zastupitelský úřad České republiky v zahraničí vystavil průvodní list obsahující souhlas s přepravou pozůstatků.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Pokud nebylo sjednáno pojištění pro případ úmrtí, je nutné uhradit veškeré náklady, spojené s převozem lidských pozůstatků či lidských ostatků do České republiky, či pohřbení v místě úmrtí.
Náklady jsou závislé na vzdálenosti místa a na cenách místních služeb.
Zastupitelský úřad České republiky za svou součinnost nevybírá žádný poplatek.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Případné lhůty stanoví právní řád státu, ve kterém k úmrtí došlo.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Závisí na konkrétním případu; mohou to být policisté, státní zástupce, pracovníci nemocnice, ústavu soudního lékařství, pohřební služby, matričních úřadů a další.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Případné další činnosti závisí na povaze konkrétního případu a ustanoveních právních předpisů cizího státu.
V zásadě je však žádáno podání relevantních informací k zemřelé osobě apod.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu místa uvedeného v bodě 08.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Obecně závazné předpisy cizího státu, ve kterém k úmrtí došlo.

18. Jaké jsou související předpisy

  • Letecký a přepravní řád a mezinárodní manuál TACT (The Air Cargo Tariff) - k dispozici na pobočkách všech leteckých společností

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky proti postupu cizích orgánů stanoví obecně závazný předpis cizího státu.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce stanoví obecně závazný předpis cizího státu.

21. Nejčastější dotazy

- Jakým způsobem je možné převézt tělo zemřelého do České republiky?
Tělo zemřelého je převáženo v rakvi určené k přepravě obvykle pohřebním vozem nebo letecky.
Tělo zemřelého může být zpopelněno ve státě, kde k úmrtí došlo, pokud to právní předpisy tohoto státu umožňují, a schránka s popelem zaslána do České republiky.
- Jakým způsobem lze provést úhradu přepravy zemřelé osoby do České republiky, resp. zpopelnění a zaslání schránky s popelem do České republiky?
Pokud náklady nejsou hrazeny příslušnou pojišťovnou, hradí je osoba, která zajišťuje pohřeb.
Způsob úhrady je sjednán s pohřební službou, která převoz zajišťuje, zpravidla se jedná o bankovní převod příslušné částky či o zaslání částky složenkou.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Odbor konzulárních činností Ministerstva zahraničních věcí České republiky

26. Kontaktní osoba

 

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

10.02.2015

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.08.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

Pokud v zemi, v níž se občan České republiky nachází, není zřízen zastupitelský úřad České republiky, může se občan České republiky obrátit na zastupitelský úřad některého z členských států Evropské unie, který v zemi sídlí.