Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

KALENDÁŘ AKCÍ

Po Út St Čt So Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

Nabídka pro občany naší obce. Dementia působí v celém Středočeském kraji již třetím rokem a v kraji máme mnoho projektů na podporu pečujících. Naší hlavní činností je pomoc a poradenství pečujícím (zejména těm, kteří pečují o své blízké s demencí) a seniorům. V Kutné Hoře pořádáme pravidelné svépomocné skupiny pro pečující a přednášky týkající se péče o blízké. Dále nabízíme poradenství v různých formách. Po domluvě se Středočeským krajem jsme službu nedávno registrovali jako sociální službu odborného sociálního poradenství. Zřizujeme prostory pro ambulantní poradenství a nabídku terénního poradenství. Máme k dispozici multidisciplinární tým, jehož součástí je kromě sociálních pracovníků také neurolog, psycholog, právník, výživový specialista, zdravotní sestra a duchovní. Všechny naše služby jsou ZDARMA.

S vedením města Čáslav spolupracujeme. Rozhodli jsme se ovšem oslovit obce s rozšířenou působností, a nabídnout poradenství pro občany, kteří pečují o své blízké. Starostové menších obcí často znají své občany a vědí, kam přímo pomoc přímo směřovat. Naší doménou jsou poruchy paměti a demence, ale poradenství můžeme poskytnout i všem seniorům a pečujícím, kteří řeší běžné praktické věci s péči spojené. Pomoc bychom rádi nabídli všude, kde je třeba. Bohužel se často dostaneme k lidem, kde nastal stav vyčerpání či syndrom vyhoření.

 

O co bychom Vás chtěli požádat, je pomoc s informovaností občanů Vaší obce, tedy:

-        pokud máte obecní zpravodaj - otisknout letáček nebo vložit (můžeme dodat)

-        pokud zpravodaj nemáte, zda bychom mohli s vaším dovolením distribuovat občanům letáček ve Vaší obci nějakým jiným způsobem do schránek;

-        zda bychom Vám mohli plakátek poslat, s tím, že byste jej vyvěsili na obecním úřadě nebo vývěsní tabuli, v obchodě, v mobilním rozhlase nebo na  fb obce;

-        pokud víte o někom z Vaší obce, kdo pečuje, předejte mu kontakt, prosím.
 

Těším se na budoucí spolupráci a na poskytnutou podporu Vašim občanům.

Děkuji za Váš čas,

s přáním hezkých dnů,

Petra Kabrielová  | Koordinátor

Email: caslav@dementia.cz    

Mobil: +420 605 484 824
 

 
 

Pokud by Vás naše aktivity více zajímaly, je možné se podívat na naše webové stránky www.dementia.czwww.kavarnavcera.cz či na facebook Dementia.

podrobnější informace

 

« Zpět na Strom životních situací

Žádost o poskytnutí prostředků ze Státního fondu kultury České republiky

3. Pojmenování (název) životní situace

Žádost o poskytnutí prostředků ze Státního fondu kultury České republiky

4. Základní informace k životní situaci

Státní fond kultury České republiky (dále též "Fond") byl zřízen zákonem č. 239/1992 Sb., o Státním fondu kultury České republiky, ve znění pozdějších předpisů (dále též "zákon"). Fond byl založen s cílem vytvořit další zdroj pro podporu financování projektů v oblasti kultury České republiky (mimo oblast kinematografie).
Fond je samostatnou právnickou osobou a zapisuje se do obchodního rejstříku; spravuje jej Ministerstvo kultury.
V čele Fondu je ministr kultury České republiky, který odpovídá za hospodaření s prostředky Fondu. Orgánem rozhodujícím o způsobu a výši čerpání prostředků Fondu na projekty v oblasti kultury je Rada Fondu. Členy Rady volí a odvolává Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky, které je Rada odpovědna.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žadatelem o poskytnutí prostředků Fondu může být právnická osoba se sídlem nebo fyzická osoba s trvalým pobytem na území České republiky.
Právnická osoba s majetkovou účastí zahraničních osob může prostředky Fondu použít, jen pokud je podíl majetkové účasti zahraniční osoby nižší než 50 %.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Žadatel podává žádost písemně správci Fondu. V žádosti uvede označení a bližší charakteristiku projektu, o jehož podporu se uchází, předpokládanou výši nákladů, údaj o případné zahraniční účasti, požadovanou formu podpory a její výši, případně označení pohledávky, o jejíž zajištění žádá. Správce Fondu může žadateli uložit povinnost doplnit žádost a stanovit k tomu přiměřenou lhůtu.
Současně s podáním žádosti složí žadatel na úhradu nákladů spojených s posouzením žádosti na účet Fondu částku stanovenou statutem diferencovaně. Tuto částku je povinen správce Fondu žadateli vyúčtovat ve lhůtě podle § 10 odst. 1 zákona. Pokud náklady spojené s posouzením žádosti převýší složenou částku, hradí se rozdíl z prostředků Fondu.
Nedoplní-li žadatel žádost ve lhůtě podle § 9 odst. 2 zákona nebo nesloží-li částku podle § 9 odst. 3 zákona, hledí se na žádost jako by nebyla podána.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podejte písemnou žádost o poskytnutí prostředků Fondu na předepsaném formuláři v písemné a elektronické podobě.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Obraťte se na Ministerstvo kultury, které spravuje Státní fond kultury České republiky:
  • Státní fond kultury České republiky, Maltézské náměstí 471/1, 118 11 Praha 1

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na úřadě předložte žádost o poskytnutí prostředků ze Státního fondu kultury České republiky.
Při přebírání formulářů nejsou nutné žádné doklady, příslušné náležitosti musí mít podaná žádost, další podklady jsou vyžadovány při uzavírání smlouvy o poskytnutí finančních prostředků Fondu.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formuláře žádostí o poskytnutí finančních prostředků ze Státního fondu kultury České republiky jsou k dispozici na internetových stránkách Ministerstva kultury.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Při podání žádosti složí žadatel na účet Fondu částku na úhradu nákladů spojených s jejím posouzením.
Na posouzení žádosti o poskytnutí prostředků Fondu skládá žadatel částku ve výši 1 % částky, o kterou žadatel žádá, nejméně však 2 000 Kč, nejvíce 10 000 Kč.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

O poskytnutí prostředků Fondu rozhoduje Rada do 3 měsíců ode dne doručení žádosti nebo jejího doplnění správci Fondu.
Na základě rozhodnutí Rady a v souladu s ním uzavře Fond se žadatelem do 30 dnů od doručení rozhodnutí smlouvu o výši a podmínkách poskytnutí prostředků Fondu.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Institut slyšení - ti žadatelé, kteří tak uznají za vhodné a vyznačí požadavek ve formuláři, mohou být pozváni Radou Fondu k institutu slyšení.
Účelem tohoto institutu je možnost seznámit Radu Fondu podrobněji s předkládaným projektem.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti (a požadovaných příloh) pouze elektronickou poštou.
V elektronické podobě jsou k dispozici formuláře žádosti o poskytnutí finančních prostředků Fondu a formuláře pro vyúčtování poskytnutých prostředků. Pro předložení žádostí, vč. souvisejících podkladů, je však požadována také písemná podoba, stejně jako pro následné uzavření smlouvy a vyúčtování.
Dále pak jsou k dispozici v elektronické podobě údaje o poskytnutých prostředcích Fondu na jednotlivé projekty, dokumenty upravující činnost Fondu (zákon, statut, jednací řád - viz internetové stránky Ministerstva kultury).

28. Popis byl naposledy aktualizován

09.09.2013

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.