Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

KALENDÁŘ AKCÍ

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

Nabídka pro občany naší obce. Dementia působí v celém Středočeském kraji již třetím rokem a v kraji máme mnoho projektů na podporu pečujících. Naší hlavní činností je pomoc a poradenství pečujícím (zejména těm, kteří pečují o své blízké s demencí) a seniorům. V Kutné Hoře pořádáme pravidelné svépomocné skupiny pro pečující a přednášky týkající se péče o blízké. Dále nabízíme poradenství v různých formách. Po domluvě se Středočeským krajem jsme službu nedávno registrovali jako sociální službu odborného sociálního poradenství. Zřizujeme prostory pro ambulantní poradenství a nabídku terénního poradenství. Máme k dispozici multidisciplinární tým, jehož součástí je kromě sociálních pracovníků také neurolog, psycholog, právník, výživový specialista, zdravotní sestra a duchovní. Všechny naše služby jsou ZDARMA.

S vedením města Čáslav spolupracujeme. Rozhodli jsme se ovšem oslovit obce s rozšířenou působností, a nabídnout poradenství pro občany, kteří pečují o své blízké. Starostové menších obcí často znají své občany a vědí, kam přímo pomoc přímo směřovat. Naší doménou jsou poruchy paměti a demence, ale poradenství můžeme poskytnout i všem seniorům a pečujícím, kteří řeší běžné praktické věci s péči spojené. Pomoc bychom rádi nabídli všude, kde je třeba. Bohužel se často dostaneme k lidem, kde nastal stav vyčerpání či syndrom vyhoření.

 

O co bychom Vás chtěli požádat, je pomoc s informovaností občanů Vaší obce, tedy:

-        pokud máte obecní zpravodaj - otisknout letáček nebo vložit (můžeme dodat)

-        pokud zpravodaj nemáte, zda bychom mohli s vaším dovolením distribuovat občanům letáček ve Vaší obci nějakým jiným způsobem do schránek;

-        zda bychom Vám mohli plakátek poslat, s tím, že byste jej vyvěsili na obecním úřadě nebo vývěsní tabuli, v obchodě, v mobilním rozhlase nebo na  fb obce;

-        pokud víte o někom z Vaší obce, kdo pečuje, předejte mu kontakt, prosím.
 

Těším se na budoucí spolupráci a na poskytnutou podporu Vašim občanům.

Děkuji za Váš čas,

s přáním hezkých dnů,

Petra Kabrielová  | Koordinátor

Email: caslav@dementia.cz    

Mobil: +420 605 484 824
 

 
 

Pokud by Vás naše aktivity více zajímaly, je možné se podívat na naše webové stránky www.dementia.czwww.kavarnavcera.cz či na facebook Dementia.

podrobnější informace

 

« Zpět na Strom životních situací

Změna výplaty důchodu

3. Pojmenování (název) životní situace

Změna výplaty důchodu

4. Základní informace k životní situaci

Výplatu důchodů provádí Česká pošta, s.p., na základě smlouvy s Českou správou sociálního zabezpečení.

Příkazy k výplatě, změně výše nebo zastavení výplaty důchodu je oprávněna vydávat pouze Česká správa sociálního zabezpečení.

Změny, o které lze požádat na poště:

  • změna způsobu výplaty (doručovatelem v místě bydliště nebo u přepážky pošty),

  • vyloučení druhého z manželů z přijímání důchodu,

  • změna trvalé adresy bydliště,

  • dosílka důchodu.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci jsou oprávněni jednat:

  • důchodce - musí předložit osobní doklad a ústřižek pro příjemce (doklad, který důchodce obdrží při každé výplatě důchodu),

  • jiná osoba - musí předložit svůj osobní doklad a ústřižek pro příjemce (nelze u vyloučení druhého z manželů, zrušení vyloučení a změny trvalé adresy),

  • léčebné zařízení nebo ústav sociální péče - musí tak učinit písemně na žádosti o změnu (informace i tiskopis poskytne pošta, u které je žádost o změnu uplatňována).

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

V případě potřeby si příjemce důchodu může sjednat výplatu u přepážky pošty, dosílku důchodu (např. na chalupu, do nemocnice), změnu trvalé adresy bydliště, popř. vyloučení druhého z manželů z přijímání důchodu.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Žádost o změnu výplaty důchodu podejte osobně nebo prostřednictvím jiné osoby na pobočkách České pošty, s.p.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Na pobočkách České pošty, s.p., se obraťte na přepážky poskytující důchodové služby (v hodinách pro veřejnost).

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na poště předložte:

  • platný osobní doklad,

  • ústřižek pro příjemce (doklad, který důchodce obdrží při každé výplatě důchodu).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

"Důchodová služba - žádost o změnu" - tiskopis je k dispozici na pobočkách České pošty, s.p., nebo na internetových stránkách České pošty, s.p.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Uplatníte-li žádost o změnu způsobu výplaty nebo trvalé adresy minimálně 10 pracovních dnů před splatností důchodu, pak je žádost platná pro nejbližší výplatu důchodu.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu Call centra České pošty, s.p.: info@cpost.cz.

28. Popis byl naposledy aktualizován

01.11.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.