Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

KALENDÁŘ AKCÍ

Po Út St Čt So Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

Nabídka pro občany naší obce. Dementia působí v celém Středočeském kraji již třetím rokem a v kraji máme mnoho projektů na podporu pečujících. Naší hlavní činností je pomoc a poradenství pečujícím (zejména těm, kteří pečují o své blízké s demencí) a seniorům. V Kutné Hoře pořádáme pravidelné svépomocné skupiny pro pečující a přednášky týkající se péče o blízké. Dále nabízíme poradenství v různých formách. Po domluvě se Středočeským krajem jsme službu nedávno registrovali jako sociální službu odborného sociálního poradenství. Zřizujeme prostory pro ambulantní poradenství a nabídku terénního poradenství. Máme k dispozici multidisciplinární tým, jehož součástí je kromě sociálních pracovníků také neurolog, psycholog, právník, výživový specialista, zdravotní sestra a duchovní. Všechny naše služby jsou ZDARMA.

S vedením města Čáslav spolupracujeme. Rozhodli jsme se ovšem oslovit obce s rozšířenou působností, a nabídnout poradenství pro občany, kteří pečují o své blízké. Starostové menších obcí často znají své občany a vědí, kam přímo pomoc přímo směřovat. Naší doménou jsou poruchy paměti a demence, ale poradenství můžeme poskytnout i všem seniorům a pečujícím, kteří řeší běžné praktické věci s péči spojené. Pomoc bychom rádi nabídli všude, kde je třeba. Bohužel se často dostaneme k lidem, kde nastal stav vyčerpání či syndrom vyhoření.

 

O co bychom Vás chtěli požádat, je pomoc s informovaností občanů Vaší obce, tedy:

-        pokud máte obecní zpravodaj - otisknout letáček nebo vložit (můžeme dodat)

-        pokud zpravodaj nemáte, zda bychom mohli s vaším dovolením distribuovat občanům letáček ve Vaší obci nějakým jiným způsobem do schránek;

-        zda bychom Vám mohli plakátek poslat, s tím, že byste jej vyvěsili na obecním úřadě nebo vývěsní tabuli, v obchodě, v mobilním rozhlase nebo na  fb obce;

-        pokud víte o někom z Vaší obce, kdo pečuje, předejte mu kontakt, prosím.
 

Těším se na budoucí spolupráci a na poskytnutou podporu Vašim občanům.

Děkuji za Váš čas,

s přáním hezkých dnů,

Petra Kabrielová  | Koordinátor

Email: caslav@dementia.cz    

Mobil: +420 605 484 824
 

 
 

Pokud by Vás naše aktivity více zajímaly, je možné se podívat na naše webové stránky www.dementia.czwww.kavarnavcera.cz či na facebook Dementia.

podrobnější informace

 

« Zpět na Strom životních situací

Ztráta zaměstnání

3. Pojmenování (název) životní situace

Ztráta zaměstnání

4. Základní informace k životní situaci

Ztráta stálého příjmu ze zaměstnání.
Při ztrátě zaměstnání si vhodné zaměstnání zabezpečujete sami, prostřednictvím agentur práce nebo za pomoci příslušné krajské pobočky Úřadu práce České republiky.
Uchazeči o zaměstnání, vedeni v evidenci uchazečů o zaměstnání na Úřadu práce České republiky, mají právo na vyhledávání vhodného zaměstnání, poradenství a poskytování informací o pracovních příležitostech, na podporu v nezaměstnanosti, při splnění podmínek uvedených v § 25 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o zaměstnanosti"), na zvýšenou péči při zprostředkování zaměstnání, pokud ji potřebují, na pracovní rehabilitaci, pokud jde o osobu se zdravotním postižením.
Úřad práce České republiky zprostředkovává zaměstnání na celém území České republiky a v případech stanovených zákonem i do zahraničí. Zaměstnání do zahraničí lze zprostředkovat jen se souhlasem uchazeče o zaměstnání.
Doba, po kterou jste vedeni v evidenci uchazečů o zaměstnání, se započítává jako účast na důchodovém pojištění po dobu, kdy vám náleží podpora v nezaměstnanosti a nejvýše v rozsahu tří let po dobu, kdy vám podpora v nezaměstnanosti nenáleží.
Za uchazeče o zaměstnání je plátcem zdravotního pojištění stát.
Při ztrátě zaměstnání, pokud nejste vedeni v evidenci uchazečů o zaměstnání na Úřadu práce České republiky, jste povinni platit si své zdravotní pojištění.
Doba nezaměstnanosti, kdy nejste vedeni na Úřadu práce České republiky jako uchazeč o zaměstnání, se nezapočítává jako účast na důchodovém pojištění.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Fyzická osoba s bydlištěm na území České republiky, která ztratila zaměstnání.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Pokud požádáte o zprostředkování zaměstnání příslušnou krajskou pobočku Úřadu práce České republiky a splníte zákonem o zaměstnanosti stanovené podmínky, budete zařazeni do evidence uchazečů o zaměstnání. Nesplňujete-li tyto podmínky, vydá o tom krajská pobočka Úřadu práce České republiky rozhodnutí.
Vždy žádáte o zprostředkování zaměstnání. Nelze žádat jen o podporu v nezaměstnanosti uchazečů o zaměstnání. Také nelze požadovat zařazení do evidence uchazečů o zaměstnání jen z důvodu splnění podmínky pro poskytnutí sociální dávky.
Zařazení a vedení v evidenci uchazečů nebrání:
  • výkon činnosti na základě pracovního nebo služebního poměru, pokud měsíční výdělek nepřesáhne polovinu minimální mzdy, nebo
  • výkon činnosti na základě dohody o pracovní činnosti nebo dohody o provedení práce, pokud měsíční odměna nebo odměna připadající na 1 měsíc za období, za které přísluší, nepřesáhne polovinu minimální mzdy.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Pokud máte zájem o zprostředkování zaměstnání Úřadem práce České republiky, osobně se dostavte na příslušnou krajskou pobočku Úřadu práce České republiky a podejte písemnou Žádost o zprostředkování zaměstnání.
(Bez osobní návštěvy Úřadu práce České republiky o zprostředkování zaměstnání požádat nelze; to znamená např. dopisem, elektronickou poštou, telefonicky apod.)

8. Na které instituci životní situaci řešit

Krajská pobočka Úřadu práce České republiky, v jejímž správním obvodu máte bydliště.
Bydlištěm je u státního občana České republiky adresa místa trvalého pobytu na území České republiky; u cizince, který je občanem Evropské unie nebo jeho rodinným příslušníkem anebo rodinným příslušníkem občana České republiky, adresa trvalého nebo přechodného pobytu na území České republiky, a pokud takový pobyt nemá, adresa místa, kde se na území České republiky obvykle zdržuje; u cizince, který není občanem Evropské unie nebo jeho rodinným příslušníkem ani rodinným příslušníkem občana České republiky, adresa místa trvalého pobytu na území České republiky.
Uchazeč o zaměstnání může požádat krajskou pobočku Úřadu práce České republiky, v jejímž správním obvodu má bydliště, o zprostředkování zaměstnání krajskou pobočkou Úřadu práce České republiky, v jejímž správním obvodu se z vážných důvodů skutečně zdržuje.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na Úřadu práce České republiky předložte:
  • doklad k ověření totožnosti, státního občanství a místa trvalého pobytu (občanský průkaz); občané Evropské unie a jejich rodinní příslušníci mají stejné právní postavení v právních vztazích upravených zákonem o zaměstnanosti jako občané České republiky, do evidence uchazečů o zaměstnání se zařadí na základě povolení k trvalému nebo přechodnému pobytu nebo podle místa, kde se zdržují,
  • doklad o ukončení zaměstnání (zápočtový list), o ukončení samostatné výdělečné činnosti nebo o ukončení soustavné přípravy na budoucí povolání (např. maturitní vysvědčení, diplom atd.), potvrzení o výši průměrného měsíčního čistého výdělku, u osoby samostatně výdělečně činné potvrzení o vyměřovacím základu; pokud nemůžete bez vlastní viny předložit při první návštěvě Úřadu práce České republiky doklad o ukončení zaměstnání, můžete být zařazeni do evidence uchazečů o zaměstnání na základě čestného prohlášení,
  • doklad o zdravotním omezení,
  • pokud vykonáváte pracovní činnost, která nebrání vašemu zařazení a vedení v evidenci uchazečů o zaměstnání (viz bod 06), jste povinni Úřadu práce České republiky ohlásit a doložit výkon této činnosti, její rozsah a výši odměny.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formuláře "Žádost o zprostředkování zaměstnání" a "Žádost o podporu v nezaměstnanosti" jsou k dispozici na každém kontaktním pracovišti krajské pobočky Úřadu práce České republiky; potvrzení o ukončení zaměstnání (zápočtový list) vydává zaměstnavatel.
"Žádost o zprostředkování zaměstnání", "Žádost o podporu v nezaměstnanosti" a "Základní poučení uchazeče o zaměstnání" jsou k dispozici také na Integrovaném portálu Ministerstva práce a sociálních věcí.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Do evidence uchazečů o zaměstnání budete zařazeni ode dne podání Žádosti o zprostředkování zaměstnání.
Pokud požádáte o zprostředkování zaměstnání nejpozději do tří pracovních dnů po skončení zaměstnání nebo jiných činností, které jsou uvedeny v § 25 odst. 1 zákona o zaměstnanosti, nebo činností, které jsou podle § 41 odst. 3 zákona o zaměstnanosti považovány za náhradní doby zaměstnání, budete zařazeni do této evidence ode dne následujícího po skončení zaměstnání nebo těchto činností.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Uchazeč o zaměstnání je podle zákona povinen:

  • poskytovat Úřadu práce České republiky potřebnou součinnost při zprostředkování zaměstnání a řídit se jeho pokyny,
  • sdělit Úřadu práce České republiky údaje o svých zdravotních omezeních v rozsahu potřebném pro vyhledání vhodného zaměstnání, rekvalifikaci a pro stanovení vhodné formy pracovní rehabilitace, a dále sdělit, zda je osobou se zdravotním postižením; uplatňuje-li pracovní omezení ze zdravotních důvodů, je povinen je doložit lékařským posudkem registrujícího poskytovatele zdravotních služeb v oboru všeobecné praktické lékařství nebo v oboru praktické lékařství pro děti a dorost, nebo v případě, že registrujícího poskytovatele zdravotních služeb nemá, posudkem jiného poskytovatele zdravotních služeb,
  • podrobit se na žádost Úřadu práce České republiky vyšetření za účelem posouzení svého zdravotního stavu a vydání lékařského posudku, pokud žádá o zabezpečení pracovní rehabilitace, poskytnutí příspěvku na vytvoření chráněného pracovního místa, uvádí zdravotní důvody, které mu brání v plnění povinností uchazeče o zaměstnání nebo v nástupu na rekvalifikaci, nebo pokud jde o posouzení vhodnosti doporučeného zaměstnání z hlediska zdravotní způsobilosti,
  • oznámit Úřadu práce České republiky osobně nebo písemně do 8 kalendářních dnů skutečnosti rozhodné pro vedení v evidenci uchazečů o zaměstnání, např. nástup do zaměstnání, důvody, pro které se nedostavil na krajskou pobočku Úřadu práce České republiky ve stanoveném termínu, změnu bydliště, nástup výkonu trestu odnětí svobody, nástup do vazby a uznání plné invalidity,
  • výkon tzv. nekolidujícího zaměstnání (§ 25 odst. 3 zákona o zaměstnanosti) je uchazeč o zaměstnání povinen Úřadu práce České republiky oznámit při podání Žádosti o zprostředkování zaměstnání nebo nejpozději v den nástupu k výkonu této činnosti.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.

28. Popis byl naposledy aktualizován

12.01.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.